De som skal på WIZZ tur 5 November

Re: De som skal på WIZZ tur 5 November

Opplys en outsider som ikke forstår.

Det koker ganske enkelt ned til pris og tilgjengelighet.

Jeg har gjort alt du spør om unntatt Mooney, men må jo si at når prisen på én time i NRFs C172 er 2000kr og Wizz tar 620kr t/r Bergen på 1A skjønner jeg hvorfor GA-flyging sliter med rekruttering. Legg til at du i tillegg må ha ledig flyger, ledig fly, pent vær og dagslys så ser du begrensningene.

Det er rett og slett så mye kostnader, styr og pes med å få seg en GA-tur at bare de aller mest ihuga gjør det. Og har man hatt et par turer så har man igrunnen «gjort det» og det er ikke så veeeldig spennende neste gang.

Er skatter og avgifter inkludert i prisene som dukker opp, eller kommer de som tillegg helt på slutten av bestillingen?

Er skatter og avgifter inkludert i prisene som dukker opp, eller kommer de som tillegg helt på slutten av bestillingen?

De er inkludert. Det er vel strengt tatt nå lovpålagt å vise de inkludert?

Det er derimot mye annet de forsøker få deg til å legge til under bestillingen, men hos et selskap som henter 45% av inntektene sine fra ancilliary revenue er det ikke så rart

God tur til dere. First flight hadde sikkert vært interessant og prøvd, med litt ekstra markering før avgang. Synd det er en hverdag. Men utover det blir ikke WIZZAIR noe alternativ for meg.

Jeg fikk mail fra Wizz i helga med informasjon om innreiseregler til Norge i forbindelse med korona.

Noe sier meg at IT-systemene ikke er 100% tilpasset norsk innenriks.

Jeg fikk mail fra Wizz i helga med informasjon om innreiseregler til Norge i forbindelse med korona.

Noe sier meg at IT-systemene ikke er 100% tilpasset norsk innenriks.

Ja, samme her. Tydeligvis en standard mail, og som du sier; ikke veldig lokalt tilpasset

Det er satt opp HA-LJE på de første rutene, en av de ferskeste A320NEO, som til vanlig baseres i Gdansk.

Hvor mange blir vi på de første turene? Er det flere som får med seg første TRD-flight?

Jeg reiser på første flight, OSL til TRD.
Hvor mange blir vi?

CK og jeg dekker saken for Flypodden og er på plass

Har dog ennå ikke fått sete, da jeg ikke gidder betale dem for det [emoji13]

Jeg har billett på første avgangen, men begynner å lure litt på om jeg skal la sunn fornuft, smittevern og nattesøvnen vinne.

Da fikk jeg tildelt 11D

Var litt mer kronglete å sjekke inn enn hos endel andre selskaper, spesielt når jeg ikke gadd laste ned appen deres, og tok litt tid før jeg skjønte hvordan jeg skulle sjekke inn uten å måtte betale 180ish kroner for å velge sete

Ellers foreslår Wizz oppmøte på OSL 04:10.....det skjer ikke :p

Dessverre trekker jeg meg fra turen. Det er faktisk økende smitte og det er ikke en nødvendig reise egentlig. Det er kjedelig å dra eventuell smitte inn på jobben i disse tider. Min avgjørelse men sjefen så det også helst slik.
Ønsker dere en fin tur dere som reiser!

Jeg dropper også denne turen faktisk. Det føltes unødvendig for min del, siden det utelukkende var for å fly et flyselskap som jeg egentlig aldri har følt noe for å fly. Til et sted der ingenting skjer og jeg kun skal hjem igjen. :)

Men tar ikke på meg samaritan hatten altså. Vi skal til Hankø til hælja isteden.

Jeg ender på samme konklusjon som Fnate og Concorde98. Hadde planlagt å jobbe litt på kontoret i Trondheim, men det er vanskelig i praksis nå. At flybussen ikke lenger går tidlig nok heromkring hjalp heller ikke på reiselysta.

Da blir det vel hvertfall ikke fullt belegg på første flighten?

Det er fortsatt 49-kronerbilletter tilgjengelig til alle byer på torsdag ..

Med den smittesituasjonen det er i Norge nå, i tillegg til alle slags restriksjoner og et gråtrist novembervær, tror jeg det sitter langt inne hos folk å reise på lystturer med fly, selv om billettene omtrent er gratis.

God tur til dere som skal ut på tur i dag. Håper det kommer noen tilbakemeldinger på hvordan det gikk.

Back