• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

De-icing OSL

Alltid gøy med de-ice bilder. Men de-ice av skrog og vinger samtidig var ny. :drunk:
Hvem andre har Menzies de-ice på?
 
Fysj og fysj, tenk å spyle på slikt da........men fine stemningsfulle bilder! :)
 
Last edited:
Alltid gøy med de-ice bilder. Men de-ice av skrog og vinger samtidig var ny. :drunk:
Hvem andre har Menzies de-ice på?


Hei.
Er ny her, wooho...welcome to me :)

Er ikke noe unormalt å deice både kropp og vinger samtidig. Tvert i mot så gjør vi det hele tiden:)

Jeg er Menzies de-ice kar, og vi har bla. FinnAir, Turkish, AirBerlin, Brüssel, United, FlyBe, Quatar, AirNorway, SunAir(British Airways små fly fra DK) på de-icing.
 
Håper dere ikke tar innerste del av vingen før det fra skroget har runnet ned. ;-)
 
I denne situasjonen så gjør det ingen ting, da glycolen+vannet holder 80-90 grader. Det er såpass mye veske som renner ned så det vil smelte og godt unna. Ingen nedbør, tørt og ikke meget kaldt.

Men ved ett verre tilfellet, eks at det er nedbør og man da skal påføre type2 tilslutt, så blir det gjort slik at når bilen ved vingen stopper opp helt inntil kroppen og begynner på skroget slik at det du nevner ikke blir noe problem før vi da som sagt påfører 100% :)
 
Back
Top