DC9'ere som fraktere

SE-DBN er nå N935CE hos Everts. Den er akkurat tilbake i trafikk etter å ha stått i San Antonio siden mars for C-sjekk og reperasjoner. Det virker dermed som at den ikke skal pensjoneres på en stund. :)

N935CE hadde siste revenue tur i mai 2020 og står nå parkert i Fairbanks. Den var ute og takset i forgårs og filet flightplan for en kort testtur i går. Den ble kansellert, men det kan jo være de prøver igjen i dag.
 
Maskinen har nylig hatt en C-sjekk. Det skal visstnok kostet godt over budsjett, og det er meningen å pensjonere den når den går ut på timer, trolig i begynnelsen av 2022. Imidlertid leste jeg nettopp i en FB-gruppe at den vil gå en runde til hvis fraktmarkedet holder seg godt.

Og det ser det ut som det gjorde. N327US er tilbake i trafikk etter et to måneders opphold - som jeg regner med var en C-sjekk. (y)
 
Fra en nier-gruppe på facebook:

USA Jet down to one DC-9 crew. But that crew is flying three airplanes. All airplanes will be parked by 2-28.
205US and 327US (LN-RLW) have had their “usa jet” titles removed.

I tillegg har Evert's ex-SAS maskin ikke vært i luften siden juni.
 
I følge Skyliner
Douglas DC-9-33AF 47414 536 XA- Aeronaves TSM delivery 27mar23 YIP-SLW, N-reg ex N327US
/T
 
Back
Top