• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DC9'ere som fraktere

SE-DBN er nå N935CE hos Everts. Den er akkurat tilbake i trafikk etter å ha stått i San Antonio siden mars for C-sjekk og reperasjoner. Det virker dermed som at den ikke skal pensjoneres på en stund. :)

N935CE hadde siste revenue tur i mai 2020 og står nå parkert i Fairbanks. Den var ute og takset i forgårs og filet flightplan for en kort testtur i går. Den ble kansellert, men det kan jo være de prøver igjen i dag.
 
Maskinen har nylig hatt en C-sjekk. Det skal visstnok kostet godt over budsjett, og det er meningen å pensjonere den når den går ut på timer, trolig i begynnelsen av 2022. Imidlertid leste jeg nettopp i en FB-gruppe at den vil gå en runde til hvis fraktmarkedet holder seg godt.

Og det ser det ut som det gjorde. N327US er tilbake i trafikk etter et to måneders opphold - som jeg regner med var en C-sjekk. (y)
 
Fra en nier-gruppe på facebook:

USA Jet down to one DC-9 crew. But that crew is flying three airplanes. All airplanes will be parked by 2-28.
205US and 327US (LN-RLW) have had their “usa jet” titles removed.

I tillegg har Evert's ex-SAS maskin ikke vært i luften siden juni.
 
I følge Skyliner
Douglas DC-9-33AF 47414 536 XA- Aeronaves TSM delivery 27mar23 YIP-SLW, N-reg ex N327US
/T
 
Back
Top