• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DC7 i trafikk?

sk931

ScanFlyer Rusty
Jeg kan ikke rigtig finde noget om denne DC7, da et eller andet ikke går
ret....
Nogen der kan historien ??

Hilsen
Ole

Replying to Topic 'DC7 i trafik...'

Har sett gjennom det meste på scanair, men jeg finner ingenting om det du spør om. Det eneste er en fortelling som var 44 år gammel da den ble fortalt, omen tur med SAS DC-7 over dammen.
Jeg har ører og øyne innstilt på det meste som har med gammel luftfart å gjøre, men har ikke hørt noe om at det skal være en DC-7 i trafikk i dag. DC-6 hos Air Atlantic (mulig det er slutt på den herligheten også??) har jeg sett, men DC-7, nei... :)

Tror att det rör sig om DC-7B N836D c/n 45345 (928) Legendary Airlines, det finns en hel del på internet om maskinen.

OUPS! Ser ut til at den filen ikke ble uploaded sist, sorry....
HER er iallefall saken. spennende

Re: DC7 i trafik...

Hoppas N836D snart kommer i luften ! Här en bild från gårdagens , 31 mars , motorkörning på Opa Locka:

Attachments

• Eastern DC-7B 20100331 022[1].jpg
    Eastern DC-7B 20100331 022[1].jpg
    55.9 KB · Views: 736

Når vi er inne på gamle Douglaser, er det ikke et selskap i Namibia som flyr en DC-6 eller DC-6B?

Yepp, Namibia Commercial Aviation http://www.nca.com.na/

Hvis N836D kommer seg i luften skal vi prøve å få til en tur i løpet av høsten.
Mine venner er forøvrig snart på vei til Bolivia for å fly Curtiss C-46 Commando og Super DC-3, ser dessverre ikke ut til at jeg finner tid til å joine.

Gammel tråd, men i følge Skyliner så hadde Erickson Aero Tanker en DC-7 i drift helt frem til nå, men skal nå være slutt

Douglas DC-7 B 45347 936 N838D Erickson Aero Tanker farewell flt at S33 20nov20 prior storage, was last worldwide active DC-7

Back