DC-8 frakter på Osl.

LN-JEJ

Newcomer
DC-8 frakter på Osl.

Helt i nordenden av 01L står det en DC-8 frakter "gjemt" i småskogen. Den har stått der siden fredag. Det eneste jeg ser av merking er cargo.com på siden, og en rød jordklode på halen. Tror det må være African International Airways. Noe som vet om den har reist, eller når den skal gå?

Re: DC-8 frakter på Osl.

Jeg vet ikke hvilket selskap det er eller hva maskinen gjør på OSL, men jeg mener bestemt at jeg så den på onsdag i forrige uke når jeg ankom OSL med fly (så den har muligens stått enda lenger enn indikert i første innlegg).

Er ikke sikker på om jeg tenker på samme maskin som det blir skrevet om her, men jeg har sett det står en maskin bortgjemt i skogholtet mellom 19L og 19R.

Den sto der ihvertfall på torsdag når jeg var der oppe.

Det er en Dc-8 fra Australia som desverre har fått hydralikk problemer... den står der på uvist tid:exclaimation

Hvor står den mer konkret?
På MIL, GA Terminal, eller?
Så ikke noe DC8 der i dag, men kjører glatt en lenger tur for dens del!

M-20 , er dårlige fotmuligheter der tror jeg, er egentlig en "hemmelig" stand for millitære fly etter det jeg har fått opplyst..

er det ingen med ramp-access på OSL som kan ta ansvar og få tatt noen bilder av klenodiet - i det minste bekrefte identiteten til maskinen?

Er fra australsk air force....Kommer til å stå der neon dager til, ettersom det har lekket masse olje fra hydralikk systemet:exclaimation

Hvis det er ZS-OSI er det jo denne - African International - som det ble sagt tidligere. Mulig den fløy på oppdrag for RAAF?

Tenk om den fikk så store problemer at den ble stående for godt :cool:

Så kunne vi ha en DC-8 foran Flysamlingen i fremtiden...

Drømme drømme.........

Er DC-8 med reg nummer ZSOSI. har ikke sett flyet enda så kan ikke utale meg mer utover hvor den er fra, men skal være et militært fly fra Australia!! Flyr ammo med innleid fly har jeg fått vite nå..... her er bilde av fuglen http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7936&nseq=0

Det forklarer antagelig hvorfor den står fjernparkert .... ammo.
Man kan jo drømme ...hydraulicproblemer som er beyond repairable.....kjerra blir stående i lang tid.....deretter avskrevet som ulønnsom å fikse ....den trilles over til et derværende museum , flysamling....males opp i SAS DC8-62 layout med dragehode og taes vare på for ettertiden.
Kanskje vi skal vurdere kronerulling for å møte skrapverdien?!
Jeg setter de første 1000kr på konto dersom det blir aktuelt å sette igang dette.:)

Last edited:

I'm in!
Vi får holde øye med den.... med den medlemsmassen vi har i dag, skulle det være greit å skaffe noen hundretusen til å kjøpe den.... *drømme*

... og holde den i luftdyktig stand så vi kan dra på "forum-turer" med den? ;)

EDIT: Vi har jo både mekanikere og piloter her...

Er DC-8 med reg nummer ZSOSI. har ikke sett flyet enda så kan ikke utale meg mer utover hvor den er fra, men skal være et militært fly fra Australia!! Flyr ammo med innleid fly har jeg fått vite nå..... her er bilde av fuglen http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7936&nseq=0

... og holde den i luftdyktig stand så vi kan dra på "forum-turer" med den? ;)

EDIT: Vi har jo både mekanikere og piloter her...
OK , får vi til det setter jeg 10.000kr på konto.

Den drar tidligst på torsdag morgen, var plan med avgang ista men problemet vedvarer:) :nor

Nydelig!!
Jeg skal på jobb i morgen ettermiddag, og kjører bort noen timer tidligere.
Men hvor er ca. M20?
Skal jeg kjøre videre fordi isteltet til SGS forbi MIL og lenger opp?
Eller er det forbi GA Terminalen og videre opp på den siden?

Jeg drar GJERNE på typekurs for å få B1 lisence på DC8!!

Back