• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dattera til Kjos

Kjempebra at jenter utdanner seg til flygere. Det er et yrke som passer like godt for begge kjønn. :up:

Det virker ikke som det er helt ille for tiden. Jeg kjenner to som har instruert på PEA (som Anna går på) som har fått jobb i Norge den siste tiden. Begge to fikk jobb før de hadde flydd opp, og begge to slapp å betale TR selv. Selskapene er Lufttransport og Westair.

Nå skal det sies at det er veldig variabel kvalitet på folket som går/har gått der borte, så det blir langt fra alle som får seg jobb. Uansett så tror jeg at vi vil se flere derfra bak spakene i Sundt, Widerøe, SAS, Norwegian, SAS, Lufttransport og Westair i løpet av de neste to årene. De som er mest gira og fleksible får seg jo alltid jobb, selv om det ikke er drømmejobben i første omgang.

Originally posted by Dag Viking

Det virker ikke som det er helt ille for tiden. Jeg kjenner to som har instruert på PEA (som Anna går på) som har fått jobb i Norge den siste tiden. Begge to fikk jobb før de hadde flydd opp, og begge to slapp å betale TR selv. Selskapene er Lufttransport og Westair.

Nå skal det sies at det er veldig variabel kvalitet på folket som går/har gått der borte, så det blir langt fra alle som får seg jobb. Uansett så tror jeg at vi vil se flere derfra bak spakene i Sundt, Widerøe, SAS, Norwegian, SAS, Lufttransport og Westair i løpet av de neste to årene. De som er mest gira og fleksible får seg jo alltid jobb, selv om det ikke er drømmejobben i første omgang.

En klassekompis av deg fikk jobb i Lufttransport idag (Knut). Det før oppflygning er utført. Veldig bra :smile2

Begge to fikk jobb før de hadde flydd opp, og begge to slapp å betale TR selv.

En klassekompis av deg fikk jobb i Lufttransport idag (Knut). Det før oppflygning er utført. Veldig bra

Hei!

Er det JAR-FCL-oppflyging dere snakker om her eller hva? Hvordan kan man instruere på PEA uten å ha fløyet opp;)

Uansett veldig gøy at trenden helt klart har snudd og at folk får seg jobb mye lettere enn før. Snart går vi sinnnsykt opp i lønn hele gjengen:p

Selvsagt
Eller, her kaller man det vel for Skill Test.

Bare bransjen blir kvitt unotene med folk som betaler seg til jobb, så blir det nok bra

Originally posted by F35Landing

Begge to fikk jobb før de hadde flydd opp, og begge to slapp å betale TR selv.

En klassekompis av deg fikk jobb i Lufttransport idag (Knut). Det før oppflygning er utført. Veldig bra

Hei!

Er det JAR-FCL-oppflyging dere snakker om her eller hva? Hvordan kan man instruere på PEA uten å ha fløyet opp;)

Uansett veldig gøy at trenden helt klart har snudd og at folk får seg jobb mye lettere enn før. Snart går vi sinnnsykt opp i lønn hele gjengen:p

Jada det er JAR-FCL oppflygning. Han har FAA på plass!!

Satt på opp til EVE med DY i kveld. Anna Kjos kom på høyttaleren å fortalte hun skulle fly oss opp..makan til brå bevegelser har jeg ikke opplevd på lenge. Brå nedstigning, rask svinging. Så det må nok ha vært en kvinne bak spakene [emoji4]

Satt på opp til EVE med DY i kveld. Anna Kjos kom på høyttaleren å fortalte hun skulle fly oss opp..makan til brå bevegelser har jeg ikke opplevd på lenge. Brå nedstigning, rask svinging. Så det må nok ha vært en kvinne bak spakene [emoji4]

Og muligens en mannssjåvinist bak tastaturet :D

Back