Hei WF145
Ja, full interline mellem SK og DX (som er DATs IATA prefix, vores airline nummer 243)
Iøvrigt se tidligere postings.
WF; ja gerne - afventer WF respons fra møde tidligere om dette.
Hej Convert: Lets Fly opererer på Stord-Oslo foreløbig indtil 1ste april. Ikke på FRO. Vi mangler fly. Efter 1ste april får vi jo de to fri fra FRO så der sker måske ændringer....QUOTE]
Takk for hurtig svar.
Rungolm.
Mitt spørsmål er egentlig ikke annet enn en gjentagelse av det første,dvs. om DAT fra 1 april eller deromkring vil benytte presisjonsbasert innflygning på Svolvær basert på Egnos.
Slik det hele fremstilles fra Avinor er ikke Egnos er klarert for bruk på Svolvær eller Norge og en klarering vil ta svært lang tid.
Hvordan kan da DAT ta det i bruk?
Har det nylig skjedd noen endring omkring dette spørsmålet ?
Jeg synes du er unødig kverulerende. Rungholm har jo svart at hvis prosedyrer er publisert så kan de ta dette i bruk fra 1. april. Han sa videre at de vanskelig kan ta dette i bruk om prosedyrene ikke er på plass fra myndighetene med ansvaret for infrastrukturen.
Videre så skyter vel du stadig på feil selskap/individ/etat.
Jeg opplever ikke at jaas hverken kverulere eller skyter.
Jeg oppfatter det som et forsøk på å få Rungholm til å si rett ut det som er helt åpenbart:
"1. april vil DAT ikke kunne gjøre satelittbaserte presisjonsinnflyginger og DAT vil derfor være avhengig av dispensasjon på ubestemt tid fra dette kravet"
I post #255 sier Rungholm:
Vi er nogenlunde sikre på at have udstyret i flyet.
Her er ingen garanti for at at flyene faktisk har "eller tilsvarende" utstyr 1. april
Er det bare jeg som ser at det er et aldri så lite forbehold her?
Og det er på en måte forståelig. Hvorfor skal DAT ha utstyr i flyene til 1. april som likevel ikke kan brukes til noe fornuftig?
Kjære vene. Var det ikke i forkant av avgjørelsen kritikk av at den drøyde i tid? Om de ikke ha utstyret på plass akkurat 1. April er neppe vesentlig. Om de innen rimelig tid har dette på plass så kan man nok helt sikkert hevde at de har gjort det som er avkrevd dem.
Snakk om å male fanden på veggen...![]()