• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dassault Falcon 6X

Someone

Moderator
Medlem
Dassault har presentert deres nye business jet Falcon 6X. Dette er vel en slags etterfølger til Falcon 2000 og som ersattning for den kansellerte 5X. Drøye 10.000km rekkevidde, og høyere og bredere kabin enn både Gulfstream og Bombardier Global

https://www.aerotime.aero/26648-dassault-rolls-out-the-falcon-6x-a-game-changer

As Dassault rolls out the Falcon 6X business jet, will it be the jet that changes the game in business aviation? The French aircraft manufacturer definitely hopes and anticipates so, as the Falcon 6X is set to become the first twin-business jet that it has developed and plans to release into service since the Falcon 2000. Previously, Dassault wanted to develop the Falcon 5X – a program that ended in controversy and subsequently, birthed the Falcon 6X.

Falcon6X_update201905_04_HD.jpg
 
Blir ikke etterfølger av Falcon 2000. Har største kabinen i Falcon flåte og rekkevidde som er 3000Km lengre en F2000. F2000 fortsetter i produksjon som vanlig


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da var motoren fra P&W sertifisert i USA, EU og Canada

https://www.ainonline.com/aviation-...faa-certifies-falcon-6xs-pratt-whitney-engine

The FAA has certified the PW812D turbofan engine that will power Dassault’s Falcon 6X, Pratt & Whitney Canada (P&WC) announced today. It’s the third aviation regulator to approve the P&WC engine variant.

“The engine has also been certified by Transport Canada and the European Union Aviation Safety Agency,” said P&WC president Maria Della Posta. “We successfully achieved this critical step by working closely with Dassault since the launch of the 6X program.”
 
Back
Top