DASH 8-Q400 på Gardermoen

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
DASH 8-Q400 på Gardermoen

DU verden, her sitter jeg i Bodø, er det INGEN som har fått med seg at det står parkert minst 2 stk SAS Dash 8 Q400 i de-icing teltet på Gardermoen nå?

Eller er det bare jeg som ikke finner tråden om det? :)

:nor

Re: DASH 8-Q400 på Gardermoen

Sikker på det er Q400 og ikke 2 stk Avrojet? De stod der i hvert fall for noen dager siden.

Har også sett dem - registrerer ellers at WFs Q400 er plassert på diverse steder, blant annet i Bodø.

Och jag undrar igen, när kom de, om det är SAS DHC-8-402, till Oslo ? Som jag redovisade i en tidigare tråd så fanns 11 stycken i CPH, 6 på Arlanda och 3 i Exeter , per 27 december (förutom de 3 havererade).

TCAS har rett. Det er Avroene som står i "teltet" til SGS, ikke Q400r.

ENGM RAMP trodde sikkert det var Q400NG og at de hadde fått 4 jetmotorer for å kompensere for Q400 sine 2 propeller ;)

Her har dere hva som står i de-icingteltet idag
bildet er tatt fra vollen idag 12:38

Regner med saken er løst... hehe

hurvert :D

Attachments

• De-icing teltet osl 30.12.2007.jpg
    De-icing teltet osl 30.12.2007.jpg
    51 KB · Views: 599

sååå var man atter på nett, og hvor feil kan man ta :)

Jeg bare så halene idet jeg gikk ut fra gate 38 når jeg kom fra Billund forleden, og så halene, og syntes BESTEMT jeg så de markante Q400 halene som stakk frem der!

Jeg bøyer meg i støvet og erkjenner BLEMMEN :)

Widerøe skulle vel opprinnelig ha en ny 8Q400 nå på nyåret?

Ny Dash8-400 til Wideroe? Virker rart!

Dette er omtalt i diverse tråder tidligere. Flyet ble bestilt for lenge siden, og etter styremøtet i SAS 17.desember i fjor ble det bestemt at flyet skal leveres siden WF mest sannsynlig kommer til å fortsette med Q400. Så da er det ikke så rart :)

Back