• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Re: Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Widerøe får jo LN-WSB i drift snart, så da kan man jo spørre om utgiftene som må til for å få bygd om -Q200 til kortbanestandard, er såpass lave at det er forsvarlig å kjøpe inn flere og få bygd de om? I så fall er det jo flere nyere -Q200 ute, og disse har jo da mindre cycles enn -103 som de opererer nå. Bare en tanke som slo meg tidlig en søndags formiddag, uten kaffe attpåtil! ;)
 
Re: Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Widerøe får jo LN-WSB i drift snart, så da kan man jo spørre om utgiftene som må til for å få bygd om -Q200 til kortbanestandard, er såpass lave at det er forsvarlig å kjøpe inn flere og få bygd de om? I så fall er det jo flere nyere -Q200 ute, og disse har jo da mindre cycles enn -103 som de opererer nå. Bare en tanke som slo meg tidlig en søndags formiddag, uten kaffe attpåtil! ;)

Tror de fleste kostnader nå er tatt. Q200 er nå sertifisert for kortbane. Har forstått det slik at modifisering ikke er all verden for kommende maskiner. Håper vi får se flere Q200 på kortbanenettet etterhvert. Endel av -103 maskinene begynner å bli gammel.
 
Back
Top