Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Re: Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Widerøe får jo LN-WSB i drift snart, så da kan man jo spørre om utgiftene som må til for å få bygd om -Q200 til kortbanestandard, er såpass lave at det er forsvarlig å kjøpe inn flere og få bygd de om? I så fall er det jo flere nyere -Q200 ute, og disse har jo da mindre cycles enn -103 som de opererer nå. Bare en tanke som slo meg tidlig en søndags formiddag, uten kaffe attpåtil! ;)
 
Re: Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?

Widerøe får jo LN-WSB i drift snart, så da kan man jo spørre om utgiftene som må til for å få bygd om -Q200 til kortbanestandard, er såpass lave at det er forsvarlig å kjøpe inn flere og få bygd de om? I så fall er det jo flere nyere -Q200 ute, og disse har jo da mindre cycles enn -103 som de opererer nå. Bare en tanke som slo meg tidlig en søndags formiddag, uten kaffe attpåtil! ;)

Tror de fleste kostnader nå er tatt. Q200 er nå sertifisert for kortbane. Har forstått det slik at modifisering ikke er all verden for kommende maskiner. Håper vi får se flere Q200 på kortbanenettet etterhvert. Endel av -103 maskinene begynner å bli gammel.
 
Back
Top