Dårleg bemanna i MOL?

Re: Dårleg bemanna i MOL?

Originally posted by LN-HAT
Det finnes da systemer man kan oppdatere

1. SAS/BRAATHENS har sikkert sendt en DELAY på sin ATC Flight Plan (DLA melding)
2. Da er det rart at det ikke ligger inne en restriksjon på ENML/MOL som tilsier at kommer flyet så sent så sendes det en melding om at flight er suspended due to closeure.(CFMU/Eurocontrol)...Tilsvarende man får når ett luftrom eller flyplass stenger eller har SLOT restriksjoner grunnet f.eks bemanning .....

Tja, "restriksjonen" ligger jo i at flyplassen har en offisiell åpningstid. Man trenger da ikke sende ut noe ekstra utover det som står i AIP? .;)
Anmodning om utvidet åpningstid skal skje formelt fra flyselskap til flyplassdriftselskapet Avinor, siden utvidet åpningstid koster penger. Og det må de som ber om utvidelse betale for.

K

Hvis vi tar dette som nevnes med offisiell åpningstid, har vi jo egentlig en "ikke-sak", oppkonstruert av Romsdals Budstikke. Det som lager dette til en "sak" er jo RBs kommentar om at lyset ble slukket og tårnet stengt 20 min. før flyene skulle lande. Det må jo bety at noen har startet en flyging med det for øyet at MOL skulle være åpen når de kom frem. Jeg nekter å tro at flygere ved sine fulle fem med viten og vilje tar av fra noen steder uten å forvisse seg om at man kan lande der flyturen var ment å ende? Hadde flygerene visst om at MOL kom til å stenge, hadde de vel ikke satt MOL som destinasjon før de tok av fra bl.a. GM? Da hadde de kanskje satt KB som destinasjon og kanskje VA eller AL som alternativ...., i utgangspunktet.
Uansett hva som måtte være den gyldige fraværsgrunnen til denne AFIS-betjenten, så skal det jo en del til før man bare slipper det man har og løper fra arbeidsplassen.
Hvis årsaken var at han "gikk ut på tid" så måtte han vel for himmelens navn vite det før det var 20 min. igjen til flyene skulle lande?
Men, årsaken til alt dette får vi vel ikke før to besetninger og en AFIS-betjent forklarer seg..., og det gjør de nok garantert ikke til oss....:sarc

Akkurat de 20 minuttene skal man vel kanskje ta med en klype salt ja.. Det landet vel ikke noe Molde fly på KSU for gooooodt over midnatt såvidt jeg vet..

Ja, akkurat ja. Da har vi en "ikke-sak". Har RB ansatt en ny journalist nå da, som uten å ha skjønt spillets regler, begynner å skape små krusninger på det speilblanke romsdalske vann?:zzz :hoho :lol :p

Ikke bare journalist. I en leder tar de opp dette på en særdeles profesjonell måte.

Not.

Makan til visvas og dårlig bakgrunnsarbeid skal man lete lenge etter.

K

Back