• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Danskene misliker norsk tax-free

Replying to Topic 'Danskene misliker norsk tax-free'

Selvsagt misliker de det. Nordmenn er vel de største tax-freekundene på danske havner og flyplasser. Dette vil jo medføre at de taper masse penger....hvem liker det?

Hvorfor reagerte de ikke da Island innførte det samme for lenge siden? Prinsippielt så er det akkurat det samme.....

Originally posted by LN-SEK

Hvorfor reagerte de ikke da Island innførte det samme for lenge siden? Prinsippielt så er det akkurat det samme.....

Fordi dem er 250.000innbyggere og Norge har over 4,5 millioner. Og kanskje fordi at vi nordmenn må langt oftere i København når vi skal reise utenlandsenn islendingene:) Det er med andre ord ikke prinsippet danskene er imot....bare å miste sine norske kunder...money talks!:spin:

Jaja! De må jo bare klage! Mener da bestemt at jeg har sett en Taxfree butikk i bagasjehallen på Kastrup!

Kaster danskene sten midt i sitt eget glasshus?

BF

Originally posted by Bizflyer

Mener da bestemt at jeg har sett en Taxfree butikk i bagasjehallen på Kastrup!

Det tviler jeg på at du har, men du har nok sett en butikk som reklamerer med tax-free priser.

Er klart danskene klager fordi nordmenn som skal reise utenfor Europa og flyr med sas må innom CPH,og da handler selvsagt en del nordmenn der.Nei nå må danskene faen meg slutte å klage,de har så og si all den intercontinentale trafikken til SAS,og så skal de klage fordi vi får kjøpt noen stakkars flasker med godsaker når vi kommer hjem!!!!!?????

Så er det vel heller ikke værre - alle beskytter egen interesser! Sådan er det...

Originally posted by PP

Så er det vel heller ikke værre - alle beskytter egen interesser! Sådan er det...

Og danskene er SVÆRT interessert i egne interesser! Andres gir de blankt f... i. Jfr. den danske cabinforeningen CAUs,unskyld utrykket,rævp..... av sine norske og svenske kollegaer :sarc

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by PP

Og danskene er SVÆRT interessert i egne interesser! Andres gir de blankt f... i. Jfr. den danske cabinforeningen CAUs,unskyld utrykket,rævp..... av sine norske og svenske kollegaer :sarc

Bitter mand der snakker - syndt for dig..................

Originally posted by PP

Muligens en bitter mann, men antakelig den av oss som vet mest om hva man snakker om. Og utsagnet til FBU4EVER stemmer godt overens med det inntrykket man sitter igjen med i media. :naughty:

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Ikke bitter,men som kaptein har jeg fått tilbakemelding om klager fra passasjerer som blir ufrivillig vitne til mobbing og trakasseringer fra danske cabin attendants overfor sine norske og svenske kollegaer ombord.Og da fungerer ikke besetningen som den skal dersom en krisesituasjon skulle oppstå,og det er mitt ansvar som kaptein og sørge for.Jeg får aldri høre det rett fra dem det gjelder så jeg kan få ordnet opp i saken,kun lenge etterpå via andre kanaler.Det liker jeg ikke!

P.A. Viking: Du kan kanskje få mer relevante opplysninger fra din kone? Og bringe dem frem her i denne topic'en.

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Ikke bitter,men som kaptein har jeg fått tilbakemelding om klager fra passasjerer som blir ufrivillig vitne til mobbing og trakasseringer fra danske cabin attendants overfor sine norske og svenske kollegaer ombord.Og da fungerer ikke besetningen som den skal dersom en krisesituasjon skulle oppstå,og det er mitt ansvar som kaptein og sørge for.Jeg får aldri høre det rett fra dem det gjelder så jeg kan få ordnet opp i saken,kun lenge etterpå via andre kanaler.Det liker jeg ikke!

P.A. Viking: Du kan kanskje få mer relevante opplysninger fra din kone? Og bringe dem frem her i denne topic'en.

... FBU4EVER , Jeg syntes du beskriver situasjonen veldig godt ..... /G

Back