• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK..

Replying to Topic 'Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK..'

Det er godt man er kjemiker dc-8-63 ;)

...det er ikke saa vaerst aa vaere Database ansvarlig i en NON-PROFIT organisasjon....noen grupper er jo vaksinert mot aa jobbe et sted som ikke gir PROFITT:p :p :p :cheers:

Originally posted by dc-8-63
....han fortsatte med aa fortelle at SAS nettopp hadde inngatt avtale om aa benytte SAP Personal Module i SAS Human Resourcses (Noe som i flyspraak er det samme som aa sette opp 3 daglige nonstop ruter til Lakselv med 747-400..!!!)....nei de trengte nok ikke noen med Master i Computer Science..!!!

Jeg tror jeg hadde foretrukket at det hadde blitt satt opp 3 nonstop avganger med 747-400 til Lakselv fremfor innføring av det SAP systemet som jeg ikke aner hva er for noe. :D Da hadde vi ihvertfall fått noe bra å spotte her oppe.

Ellers tror jeg at jeg holder meg unna BI diskusjonen. Er selv bare en matematiker og trives med det. På min arbeidsplass er det svært få, om noen i det hele tatt, med den BI bakgrunnen, så her er ikke det noe problem i hvertfall :)

Mye klokt fra mange her, men synes det begynner å bli slitsomt med alle kommentarene og diskusjoner om blåruss, BI, økonomer etc og alle andre utdanningene hist og pist.

Puh - jeg trodde det bare var meg ..... :up:

Diskusjonen her på forumet er (heldigvis ???) både saklig og usakelig. Det er bra at det er forskjellige meninger om hva som er årsaken til problemene nå, og hvorfor min spådom gikk i oppfyllelse. Jeg tror at vi bare ser toppen av et isfjell i dag og hvor det kommer til å bli mange ulike asksjonsformer fra flere grupper i Sas i tiden som kommer.
Det er bare så synd at pilotene nå rammer de menneskene som vi er mest avhengige av ; nemlig kundene. Tidligere konflikter har også remmet dem, men da hadde ikke kundene noe alternativ enn å vente på neste Sas avgang, nå er det flere andre aktører i markedet som nok gnir seg i hendene over denne meningsløse konflikten som bare er på beddingen. Jeg tror nok styret i Sas ikke er så veldige tålmodige og forventer at pilotene begynner å oppføre seg mere annstendig inne i en tariff periode. Rett nok har Sas( og mange andre arbeidsgivere) signalisert at de ønsker å endre på en inngått avtale ( og det har de rett til når markedet og tidene skifter) og det er da litt i tidligste laget å starte aksjoner FØR man har satt seg til forhandlingsbordet og eventuelt funnet ut at man ikke kan bli enige. Da har man en lovlig konflikt på gang og ikke en dårlig skjult sykmeldingskampanje. Det er helt greit at Sas kobler inn bedriftshelsetjenesten allerede i morgen for å sjekke gyldigheten av alle dagens egenmeldinger.
Jeg har, som tidligere skrevet, vært igjennom flere omstillinger og bolagiseringer en jeg liker å tenke på, men jeg har sett nødvendigheten av å gjøre det for å holde Sas i gang og jeg forventer at pilotene også yter sin skjerv til dette.

Back