Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Interressant at det er så dørgende stille..
Det får man ha sin egen mening om, kanskje som en sier få her inne om dagen. Eller som jeg føler, det er veldig vanskelig å diskutere seriøst med de som misliker SAS her inne.
Når man ser en slik lemfeldig holdning til Airworthiness Directives fra SAS, hvordan ser det da ut med Service Bulletins?
Starting this month, the parent company of Allegiant Air will take delivery of 18 Boeing MD-80 aircraft purchased from SAS Group as part of the Scandinavian operator's core restructuring programme.
Deliveries of the aircraft will continue through the third quarter of 2010 as SAS aims to remove a total of 21 aircraft from its fleet. Allegiant's forthcoming aircraft include 13 MD-82s/MD-83s and five MD-87s.
Allegiant president Andrew Levy says: "This transaction re-affirms our commitment to the MD-80 aircraft. Our ability to acquire such highly-reliable aircraft at attractive economics permits Allegiant to closely tailor our capacity to demand, a key element of our leisure-oriented business model. We believe these are clearly the best MD-80 aircraft available, having an unbeatable maintenance pedigree and being sister ships to 11 aircraft already in our fleet, thereby enhancing fleet commonality."
Direktør for SAS Danmark, Flemming Jensen, medgir at det er problemer, men skylder på selskapets IT-system.
– At fly har kommet i luften selv om det har vært ureglementerte flyginger, skyldes feil i IT-systemet vårt, sier han.
Den danske riksrevisjonens harde kritikk av SAS har fått transportminister Hans Christian Schmidt til å fly i taket.
SAS har ikke klart å leve opp til kravene om flysikkerhet og skal ifølge riksrevisjonen ha blåst i flyforbudet som internasjonale luftfartsorganisasjoner har utarbeidet.
– Vi vil være kjent for å ha en svært høy flysikkerhet, og det skal SAS leve opp til. Hvis ikke disse systematiske feilene rettes opp, vil vi overveie en politianmeldelse av SAS, sa Schmidt etter et møte med det danske luftfartstilsynet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.