Fløy med DAT (DOT?) tur/retur Røros denne helgen.
Hva sier anbudsreglene om krav til språk? Ingen i besetningen kunne skandinavisk, kun gebrokkent engelsk. Som forøvrig var umulig å tyde på høyttaleranlegget (dette skyldes nok dårlig høytalere, men dog).
Er norsk kun å anse som «god service», som LT vel en gang sa da noen klaget på utlendinger hos Norwegian?
Jeg jobber selv i en bransje der utenlandsk arbeidskraft siden 60-tallet har erstattet oss, men heldigvis har det ikke nådd anbudsregimet her!
Som du er inne på så er jo luftfart en internasjonal bransje , også innenlands.
Den samme Pax'en som flyr med DAT RRS-OSL og v.v. reiser kanskje med de andre internasjonale aktørene som Ryanair og Wizz ? Ikke mye skandinavisk språk der har jeg forstått. Nå reiser jeg ikke av prinsipp med de 2 sistnevnte så andre kan bekrefte eller avkrefte dette.