Dagens SVG bilder fra runway 11

Yankee

ScanFlyer Gold
Fikk beskjed om at bane 11/29 var ibruk idag så da var det bare å hive seg i bilen å kjøre ut..

2fe19abd.jpg

2b22599a.jpg

b413730a.jpg

Det siste bilde var for å si det ungdommelig "dritfet". Skikkelig tøft med andre ord. Flere slike vær så snill :colgate:

Skulle gjerne sett mer flytrafikk på 11/29 ja. Synd det ikke skjer altfor ofte. Det er jo mest helikoptertrafikk her.

Jeg må si meg enig med de andre, det siste bildet av Tomas Cook? flyet var virkelig flott komponert, med fokus perfekt på dekkmerkene og de uklare bakgrunnen med flyeksos.
Har du noe mer data på dette brennvidde, blender, objektiv osv.

Synd denne banen ikke er oftere i bruk. Og synd jeg var på jobb i dag, ellers hadde jeg joinet deg.

Brennvidde: 300mm
Objektiv: Sigma 70-300
Blender: F9 (hva nå det betyr)
ISO: Auto
1.0 i undereksponering
Landscape innstillinger med +3 kontrast, 0 fargemetning, +2 skarphet
Målemodus: Multi-segment
Automatisk autofokus

Nok info?

Brennvidde: 300mm
Objektiv: Sigma 70-300
Blender: F9 (hva nå det betyr)
ISO: Auto
1.0 i undereksponering
Landscape innstillinger med +3 kontrast, 0 fargemetning, +2 skarphet
Målemodus: Multi-segment
Automatisk autofokus

Nok info?

Flott info. Skulle hatt lukkertid og ISO også ;)
Blender F9 betyr at det er en ganske liten åpning som som slipper lyset gjennom noe som fører til at et større område blir skarpt. Hadde du brukt F2.8 ville for eksempel bare flyet vært i fokus og ikke rullebanen foran og bak.

Regelen er:
Lite blendertall for eksempel F2.8 = stor lysåpning = lav iso = kort lukkertid = liten dybdeskraphet

Stort blendertall for eksempel F9.0 = liten lysåpning = høyere iso(hvis det ikke er dagslys) = lengre lukkertid = stor dybdeskarphet

Back