• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

dagens journalist

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'dagens journalist'

Originally posted by Someone

...og den tredje er paa vei

Kun 2,5 aar til Someone er paa full vei ut i arbeidslivet som en ung aa lovende Blaaruss klar til aa kutte og sparke her og der:devil

Er det Heriot-Watt du studerer på..? Jeg endte nesten der i sin tid, men dro heller til Manchester. Fortsatt mye nordmenn der borte, eller har de spredt seg litt mer?

PS! Kan jeg også være med på underforumet for blåruss, selv om jeg er "ordentlig" økonom....?;)

Originally posted by TOS

Originally posted by Someone

...og den tredje er paa vei

Kun 2,5 aar til Someone er paa full vei ut i arbeidslivet som en ung aa lovende Blaaruss klar til aa kutte og sparke her og der:devil

Er det Heriot-Watt du studerer på..? Jeg endte nesten der i sin tid, men dro heller til Manchester. Fortsatt mye nordmenn der borte, eller har de spredt seg litt mer?

PS! Kan jeg også være med på underforumet for blåruss, selv om jeg er "ordentlig" økonom....?;)

Jepp, tar Bacheloren der, for jeg gaar los paa Masteren ett annet sted (uvisst hvor). Er fortsatt endel nordmenn der, men den Campusen jeg gaar paa ligger ett stykke unna hoverdcampusen og henger stort sett sammen med folk fra der og nesten ikke nordmenn noe som jeg tror er en fordel. Henger stort sett sammen med Nord-Irer til daglig

Av og til saa blir jeg litt oppgitt ... Det er litt mye Sputnik-journalistikk ute og gaar, og jeg griper meg i aa lure paa om det er like mye feil i det som blir skrevet om andre bransjer som den som jeg har greie paa.. ;)

Men norske journalister er generelt bedre enn mange av sine utenlandske kolleger ...

Men at man gidder aa publisere en 'nyhet' man selv dreper i samme artikkel, staar for meg som uforstaaelig ... Det er som aa skrive 'Ingen ulykke paa Gardermoen idag' og smelle den opp paa forsiden .. :sarc

Men er det noe galt med aa vaere blaaruss da?? Jeg er ogsaa det .... ;)

Originally posted by Isbamse

Originally posted by Fly high

Ojsan! Hvem var sint? Når noen henger ut yrkesgruppa jeg tilhører, tillater jeg meg å reagere.
Klart du kan det, vi har da ytringsfrihet (med mindre du tegner arabere med skjegg). Men da vil jeg allernådigst, ydmykest påstå at min ringe erfaring som wannabejournalist, samt det faktum at jeg finner feil nesten hver gang jeg leser i avisa om noe jeg kan noe om, journalisters flokkmentalitet, nå-skal-vi-ta-folk overskrifter, tabloid kjendiseri etc...vel, journalisters generelle rykte er "fordi de fortjener det"!:devil

Oi! Nå må du passe deg så du ikke tråkker for hardt på Fly-High's yrkesstolthet! En for alle - alle for en! hihi!:skep

BF:cool2

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by Isbamse

Ojsan! Hvem var sint? Når noen henger ut yrkesgruppa jeg tilhører, tillater jeg meg å reagere.
Klart du kan det, vi har da ytringsfrihet (med mindre du tegner arabere med skjegg). Men da vil jeg allernådigst, ydmykest påstå at min ringe erfaring som wannabejournalist, samt det faktum at jeg finner feil nesten hver gang jeg leser i avisa om noe jeg kan noe om, journalisters flokkmentalitet, nå-skal-vi-ta-folk overskrifter, tabloid kjendiseri etc...vel, journalisters generelle rykte er "fordi de fortjener det"!:devil

Oi! Nå må du passe deg så du ikke tråkker for hardt på Fly-High's yrkesstolthet! En for alle - alle for en! hihi!:skep

Fly-High må gjerne snakke stygt om oss slubbertakademikere også hvis han vil:lol

Kan vi vente oss at CK innfører faste tråder for f.eks. "dagens flygeleder" og "dagens flyselskap" også, eller er det bare journalistene han bedriver et korstog mot? :mol

Hva med dagnes seniloekonom ? Synes vi boer starte med han som ville skrape halen fra OY-DAT...fordi det kostet for mye internpenger (funny money) aa lagre den. Lagringsplassen var der, halen betoed at en kunne spare 3-4 dager naar maskiner kom inn med haleproblemer, det eneste "problemet" var at interbusjettering ikke saa pent ut.

Originally posted by dc-8-63

Hva med dagnes seniloekonom ?

Saann som han som vasker bilen i 8 minusgrader...??? *plystre, plystre*

Nei ærlig talt!

Nå driver dere forbannede norsk-amerikanere å fornærmer hele økonomstanden! Dette kan vi ikke ha noe av!

Hva med dagens Norsk-Amerikaner i stedet for? Da ligger dere 2 dååååårliig an!!!:biggrin

Da får også realisten fra Norges mest sentrale utkantstrøk blande seg inn med å støtte den amerikanske horde i å bashe både journalister og bønnetellere - men hvor mye det er verdt vet jeg ikke, som selvstendig konsultent grenser man ofte inn mot schizofrenien :spin:

Originally posted by Bizflyer

Hva med dagens Norsk-Amerikaner i stedet for? Da ligger dere 2 dååååårliig an!!!:biggrin

To..??? Vi er da maaaange flere enn det ......... ;)

Originally posted by IsbamseFly-High må gjerne snakke stygt om oss slubbertakademikere også hvis han vil:lol

Nada. Kjenner mange hyggelige blåruss jeg! Det er brodne kar i alle leir, er det noe som heter ....

Ellers skal vi ikke mange ukene tilbake i dette forumet før man fikk en imaginær høygaffel i ryggen om man antydet at flygeledere & fullmektiger kanskje ikke hadde like mye rett alltid. Folk som talte på vegne av sin syke mor (les: SAS-pilot) var også kjappkjeftet frempå om det ble ytret kritikk. Det samme skjer ofte med selve selskapet: Det slås ring om kritikkens adressat.
Men når det gjelder jakten på journalister, er samtlige enige og tro til Dovre faller, og sakligheten kan av og til være langt under pari. Jeg er hardhuda og tåler det. Men jeg tillater meg altså å reagere på enkelte av usaklighetene. Da får man også kritikk. Er ikke lett å bli klok på enkelte her, gitt .....:p

Noen ganger lurer jeg paa om dette er et forum med hobbypsykologer ... Man fokuserer mer paa hvorfor folk sier det de gjoer enn paa selve saken ...
Men slik blir det vel naar man vokser opp med barneombud, Pompel og Pilt og Dodraugen ... :sarc

Personlig synes jeg det er bedre med en liten 'krangel' enn all denne analysen innimellom ... Saa kan vi heller vaere enige om at vi har forskjellige staasteder!

klart vi er hobbypsykologer, sofa-CEOs og bedrevitere etc alle mann - det er derfor vi er i forumet og ikke i avisene! :smokin

Back