Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Hadde en lignende opplevelse med Sas for ca 1 år siden, jeg og dama var hjemme på juleferie, og farmoren hennes gikk bort på 2. nyttårdag.
Vi hadde da Norwegian Boo-Osl og Sas Osl-Krs. Pga dødsfallet valgte hun da og bli igjen en uke, og jeg måtte da ta den store kofferten pga. at vi delte denne. Den veide jo 34kg, men første leg med Norwegian gikk greit. På Gardermoen kom problemene, det var greit med kø, slik at jeg ble vinket bort til den ledige business insjekkingen. Der fikk jeg værsegod betale for 14kg overvekt, var ikke snakk om at det gikk greit, selv om vi hadde betalt for det, siden biletten hennes ikke ble benyttet, og de kunne selge den på nytt. (flyet var 100% fullt) Prøvde og forklare hvorfor jeg hadde så mye, men fikk bare det glatte lag. Ble spurt om jeg hadde noe status i eurobonus, men da måtte jeg svare som sant var, blir ikke mye status slev om man reiser aldri så mye innenlands i Norge.
Endte opp med og betale over 700kr i overvekt. Selv om det er aldri så mye i henhold til reglene, så synes jeg det var skikkelig dårlig kundeservice...
Min erfaring sier at DY er meget strenge på overvekt. Vi hadde ETT kilo overvekt da vi fløy DY i jula og ble snakket ganske så strengt til, men slapp unna da jeg tilbød meg å ta ut ett kilo av kofferten for å legge det i håndbagasjen.
Det samme skjedde i ALF og BOO da jeg hadde 4 kilo overvekt (event utstyr som skulle taes med tilbake til Oslo), det var bare å betale, ikke snakk om
Så din historie her er nok langt fra det som er normalt når det gjelder DY og deres handlingagenter.
32 kilo er MYE overvekt, er du litt over, er SAS mye mer fleksible enn det DY er.
Når det gjelder din case er det jo umulig for innsjekkingspersonalet å vite om kunder snakker sant. Kreativitenen på løgnhistorier som serveres for agenter hver eneste dag er meget stor, folk gjør alt for å slippe unna å betale og selv om du kanskje snakket sant, er overvekten stor og det visste du før du sjekket inn.
Isbamse har jo ett poeng i sin case, men bagasjegebyret til Norwegian er ikke refunderbart og knyttet til en bestilling, så jeg skjønner DY godt. Men Isbamse ringer jo her på forhånd så her har DYs representant mulighet til å se at Isbamse snakker sant og kanskje være litt fleksibel?
Last edited: