Dagens contrail....

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Det blir ikke akkurat knall gode bilder, men det er jo litt moro å følge flyene på radaren for så å gå ut å knipse i det de passerer. det blir jo litt alternativ spotting.

IMG_0074-1.jpg

A-330. Alle flyene kom fra øst-vest.

IMG_0088.jpg

Usikker på denne.... 767??

IMG_0101-4.jpg

Dette er TF-FIV B757 W200

IMG_0116-1.jpg

Dette er A6-EHD A340-542 en god stund senere kom også A6-EHE som er en A340-642 over huset mitt, men den klarte jeg selvsagt å gå glipp av.

IMG_0064-2.jpg

Denne var nå ikke riktig så høyt da. Noen tips om hvor jeg kan få renset kameraet? 30Den trenger en rens ser jeg.

Nice Stein.
A340-500 til Etihad passerte over meg og i dag, men hadde berre kompaktkamera med på jobb så vart ikkje så bra bilder på meg.

Denne var nå ikke riktig så høyt da. Noen tips om hvor jeg kan få renset kameraet? 30Den trenger en rens ser jeg.

Fin serie. :up:

Jeg bruker Interfoto ved Høvik, de tar 550,- for rens av kameraet som tar 1-2 timer. Anbefales.

Kule bilder:

Lurer på en ting: Hvilken linse må du ha for og kunne få bilder så høyt oppe. Tenker det er 100-400 mm eller noe sånt?

Skal du ta contrail bilder så kjøpe teleskop som jeg har skrevet mange ganger før. Mye billigere enn en linse.

Hmm koster det ikke mindre å rense kameraet rett hos Canon?

Men det tar vel noen dager..

Flotte bilder forresten!

Stemmer nok med at dett er en Aeroflot 330. Så den på radaren idag.

Putzmeister: Var det du som stod på vollen idag å tok bilde av Contrail?? Singapore 340 som kom rett over Gardermoen??

Her er den hvertfall:
DSC_0026.jpg

Last edited:
Back