Dagbladet om gass-hendelser ombord

Re: Flypassasjerer og besetning i livsfare.

Hvorfor er dette en ikke-sak? Giftgasser ombord i fly er noe som skal tas ytterst alvorlig. Det er tross alt inneklimaet til oss som jobber ombord, og det kan gi både akutte forgiftninger og alvorlige senvirkninger.

Hvorfor er dette en ikke-sak? Giftgasser ombord i fly er noe som skal tas ytterst alvorlig. Det er tross alt inneklimaet til oss som jobber ombord, og det kan gi både akutte forgiftninger og alvorlige senvirkninger.

Ja, hvorfor er dette en ikke-sak LN-VLE?

Jeg har registrert at flere av de postene hvor jeg har linket til media har blitt karakterisert som ikke saker her på forumet. Siden denne også er hentet fra media tenkte jeg at det var en slik "ikke sak". Derfor den åpningen. Men når media lager en sak om luftfart så er det selvsagt først og fremst fordi luftfart selger og berører omentrent alle. Derfor blir saker om luftfart egentlig en sak, liten eller stor, i det øyeblikket media refererer den på trykk eller i radio/TV hva enn personer ansatt i luftfarten måtte mene.

Nå har jeg referert denne saken og mener derfor at det er en sak, en viktig en også. Så viktig at man ikke trenger å være ansatt i luftfarten for å diskutere den. Problemet utfordrer alle inne i denne aluminiumstuben, passasjerer også, ikke sant Swashbuckler? Og når det gjelder senvirkninger så følger DB opp artikkelen i dag med historien til piloten Susan Michaelis.

http://www.dagbladet.no/2014/05/28/nyheter/innenriks/utenriks/giftgasser_i_fly/33441918/

Vidar

Jeg har registrert at flere av de postene hvor jeg har linket til media har blitt karakterisert som ikke saker her på forumet. Siden denne også er hentet fra media tenkte jeg at det var en slik "ikke sak". Derfor den åpningen.

Nå kommer ikke alltid svak sarkasme så godt gjennom i skrevet form.

Problemet utfordrer alle inne i denne aluminiumstuben, passasjerer også, ikke sant Swashbuckler?

Selvfølgelig! Var noe uklar der, men det er klart at crew og frequent flyers har en proporsjonalt større risk for å iallfall utvikle kroniske senskader enn mange andre ved at man utsettes for hyppig, gjentatt eksponering.

Dagbladet har så ekstremt ensidige fremstillinger av saker at det er skremmende. Men er vel bare "sjokksaker" som selger, noe som går utover kvaliteten(som forøvrig er ekstremt laber).

Når det er sagt kan jeg ingenting om dette, men jeg skulle ønske at slike saker ble fremstilt på en mer konstruktiv måte. Nå er for eksempel Parat ikke kjent for å legge noe imellom når de setter igang med kritikken.

Back