Dagbladet flyr høyt med SAS

Re: Dagbladet flyr høyt med SAS

Som LN-MOW skriver brukes ikke denne innenlands. Den trekkes som regel så langt bak som mulig. Uansett er det bare flex- og gullkunder som kan velge sete langt foran i flyet. Ellers er det nå sommertid med redusert ruteprogram innenlands og irriterende fulle fly hos SAS, noe jeg har erfart på alle SAS-avganger de siste ukene.

Jeg skal i alle fall sitte i innenriks-Norges beste flysete i morgen; 1F på Sas (Braathens) 737-400 :)

Veldig bra av SAS!

Men med tanke på kvalitet hadde jeg foretrukket Donald Duck fremfor Dagbladet :)

Det er jo litt gøy at de kommer med fler og flere drypp med det mange vanlige omtaler som service da.. Håper de etter hvert får det på alle rutene så det blir litt konsekvens i det.

Må legge til at syntes det er så herlig med alle som er så fryktelig intellektuelle at de skal påpeke hele tiden hvor lite de leser tabloid aviser... Ofte samme personene som fyker rett på vg.no og db.no i det nettet åpner seg.. Her på forumet regner jeg med at det KUN leses Le Monde, Financial timer osv.. :lol:

Jeg ELSKER tabloid aviser jeg..

Må legge til at syntes det er så herlig med alle som er så fryktelig intellektuelle at de skal påpeke hele tiden hvor lite de leser tabloid aviser... Ofte samme personene som fyker rett på vg.no og db.no i det nettet åpner seg..

Jeg tviler på at du har rett i dette.
Selv velger jeg å ikke lese disse avisene fordi de irriterer meg. Jeg synes journalistikken som presteres stort sett er dårlig og i veldig mange tilfeller inneholder grove feil. I tillegg blir det for mye sensasjonsjag og suppekoking på veldig tynne spikere. Jeg har følelsen av at disse avisene ofte konstruerer saker utav ingenting.
I tillegg er det fryktelig mye dårlig språk og skrivefeil i avisene nå for tiden, men der er de såkalt seriøse avisene ikke særlig bedre.

Det beste for å få flere kunder er å gjøre det enklere og ha det litt trivelig ombord. Gratis avis det ser kundene og sprer seg som ild i tørt gress. Bra det er skarpe hoder i SAS og Dagbladet. Det som fungerte for X antall år siden fungerer idag også. Sirkus og brød for folket.

Må legge til at syntes det er så herlig med alle som er så fryktelig intellektuelle at de skal påpeke hele tiden hvor lite de leser tabloid aviser... Ofte samme personene som fyker rett på vg.no og db.no i det nettet åpner seg.. Her på forumet regner jeg med at det KUN leses Le Monde, Financial timer osv.. :lol:

Jeg ELSKER tabloid aviser jeg..

Nettaviser og trykte aviser har et såpass forskjellig bruksområde at det ikke er helt sammenlignbart. På nettet brukes avisene som en rask oppdatering og i stor grad som underholdning, der man velger det man finner interessant. Er innom VG og Dagbladet flere ganger om dagen. VG og Dagbladet papir ligger som fremme på jobben, og det hender jeg blar i avisa hvis jeg gidder, men det hadde ikke falt meg inn å kjøpe den, men mindre jeg var på farten og trengte noe å lese på. I det siste har jeg observert at Dagbladet har blitt veldig tynt, med svært store bilder, mye reklame og lite lesestoff, rett og slett. Det er unnagjort på OSL-AES i hvert fall. Så det passer bra. :D

Må legge til at syntes det er så herlig med alle som er så fryktelig intellektuelle at de skal påpeke hele tiden hvor lite de leser tabloid aviser... Ofte samme personene som fyker rett på vg.no og db.no i det nettet åpner seg.. Her på forumet regner jeg med at det KUN leses Le Monde, Financial timer osv.

Alle mine nyheter kommer fra http://www.physorg.com/ :old

Forøvrig lurer jeg på om jeg ikke så aviser på min flight fra OSL-TOS(-LYR) den 19 Juni... Damen i gaten tok iallefall fram en sånn blå SAS-vogn med aviser i før vi boardet flyet. Passer jo ikke helt inn i hvilke ruter som fikk tilbudet ei heller datoen, men den var nå der.

Planen er at det skal komme flere aviser etter hvert. Fra TRD er det hvertfall planlagt at Adressa skal bli en del av tilbudet.

Blir det også delt ut gratis aviser på SAS-charter nå?

SAS-Charter på vegne av Apollo skal alltid ha aviser til de som sitter i Apollo Comfortclass på utreise og aviser til de aller fleste på hjemreise. Spørsmålet er bare om de blir lastet eller ikke....

Leser egentlig ikke VG og DB av prinsipp, det er se og hør i dårlig papirkvalitet. I dag tok jeg likevel med meg en avis fra Sola. Rakk ikke å lese den på flyet, men bladde raskt gjennom den på flytoget.
DB er ikke akkurat en grunn til å velge SAS, men et pluss for oss som flyr SAS i utgangspunktet. Da kan man velge om man vil lese avisa eller ikke.

Skal gi SudCaravelle veldig mye rett her, det er påfallende at begge omtalte aviser (pluss for den saks skyld Se&Hør) har veldig høye opplagstall men tilsynelatende ingen lesere. Innrømmer glatt at jeg stadig leser VG, daglig på nett og noen ganger i papirform om det passer - for eksempel på fly. Hvorfor? VG er tidvis grei underholdning pluss at det er en god sportsavis! Det å skulle bruke masse tid og krefter på å fortelle verden at man hever seg over å lese tabloidene viser for meg i mange tilfeller usikkerhet. ;)

Men at SAS nå tilbyr fri avis på flygningene i Norge er det ikke annet enn å gi tommelen opp for. Hvilken avis er tildels av underordnet betydning, det viktigste er i grunnen at man får noe dagsaktuelt lesestoff.

Alle mine nyheter kommer fra http://www.physorg.com/ :old

Forøvrig lurer jeg på om jeg ikke så aviser på min flight fra OSL-TOS(-LYR) den 19 Juni... Damen i gaten tok iallefall fram en sånn blå SAS-vogn med aviser i før vi boardet flyet. Passer jo ikke helt inn i hvilke ruter som fikk tilbudet ei heller datoen, men den var nå der.

Hvordan er servicekonseptet til LYR definert - hvis man har definert det som utland var det nok aviser - utenriks har vel SAS aldri fjernet avisene?

Tja, vi skal vel ikke forvente at noen highbrow-avis som Aftenposten eller Morgenbladet skal tas imot med glede av flere passasjerer enn DB eller VG. SAS gjør jo det de skal være gode på, nemlig finne en måte å tilfredsstille de fleste kundene uten at det skal koste en formue - og jeg sier dette som Morgenbladet-abonnent

Back