Dagbladet flyr høyt med SAS

Re: Dagbladet flyr høyt med SAS

Flott :)
De som ikke setter pris på dette kan selvfølgelig takke nei, ta med den maten, avisen eller boka de foretrekker, håper det er til å leve med at noen av oss andre benytter oss av tilbudet.

Folkens. Slik jeg leser tråden er det en person som ytrer seg negativt. Det får man tåle.:) De fleste andre av oss vil oppfatte dette som positivt.

Jeg kjøper imidlertid ikke helt luksusbil-Skoda-analogien til TCAS i denne settingen, men det får nå så være....;) Jeg skjønner hvor du vil, og jeg tror ikke det er noen tvil om at man unbundler de ulike elementene i en reise for å tjene mer penger. Hadde effekten av slik unbundling vært at man tjente mindre penger så ville nok selskapene ikke gjort det. :)

Nå er vi 2 som ytrer oss negativt:colgate:
mer arbeid på oss stakkars ansatte, mer søppel ob, lengre ryddetid, håper ikke det går på bekostning av ontime:crowded, mer og mer som skal presses inn i allerede pressede turn arounds, men for all del
Eager to please:D

Gratis avis passer meg utmerket, er konseptet allerede innført? Jeg skal ut med morgenfly til OSL fra TRD på fredag, så da blir det kanskje oppdatering i ukens tabloidnyheter også. DN som jeg får på døren før 4 om morgenen er vanligvis utlest når flybussen endelig stopper på TRD. Tidligere har jeg pleid å løse sudoku på flyet, men det er begrenset hvor underholdende det er.

En vinn situasjon for DB iallefall, som trenger alle de leserne de kan få.
Så får man håpe at DB også benytter muligheten til å forbedre innholdet i avisen sin, det trengs sårt.

Veldig hyggelig nyhet...og helt klart overraskende. Kan vi vente oss flere positive nyheter?

Gode nyheder og dejligt at se SAS også fokuserer på produktet igen og ikke kun på besparelser :)

Hvordan nogen overhovedet kan synes det er negativt at kunderne får mere for pengene og et bedre produkt fatter jeg simpelthen ikke, men valget er heldigvis frit og for os der godt kan lide produktforbedringer er det jo skønt. Way to go, SAS - lad os håbe på endnu flere god nyheder i fremtiden :)

Så skal kunderne på sigt nok kvittere for et godt produkt...

....Jeg har nok ikke et like perfekt liv som deg Stian....naar jeg maa opp klokken 04:00 for aa rekke 04:45 fergen....saa er ikke akkurat matlysten tilstede....avisen kommer heller ikke foer 05:15 og paa fergelie har ikke Commuter Comforter aapnet ennaa...og det er ingen servering paa 04:45 fergen....naar jeg ankommer Seatac ved 05:30 tiden har ikke engang Starbucks aapnet....uansett ma jeg loepe til Gaten hvor AA og "vidunderlige" Oneworld er klare til avgang.....som vanlig har jeg faatt Oneworlds Shitforseat (tm) langt bak 737'en og et geni av seniloekonom i Dallas har funnet ut at i folege Index over Last year skal det lastes 48 BOB som dermed er utsolgt ved rad 17...og jeg sitter paa 19 og for tilbud om noen slite noetter og en kaffe brygget paa brune fargestifter....skal love deg at ved ankommst Boston rundt 7-8 timer etter at jeg dro hjemme i fra saa har jeg vaate droemmer om den opphausede frokosten til SAS.....en avis paa toppen ville vaere gull verdt.....og denne rutine beskrevet overfor er ikke unntaket...men regelen...

Hva?? setter du ikke vekkerklokka på en halvtime tidligere sånn at du kan kreste i deg en blings i 345AM tia?? ;)

Dagens innlegg!

Fra og med i går var det gratis aviser på fly fra OSL/BGO/TRD/SVG, men det rulles ut på alle andre SAS-stasjonene også (også til AES). Det er ganske enkelt logistikken som gjør at det må tas i puljer slik jeg har forstått det. På de fleste flyplassene vil det bli utdeling av aviser i stativ etter boarding (for ikke å "konkurrere" med kioskene som også selger aviser), mens på noen flyplasser vil det bli utdeling av aviser i galley av crew der det ikke er hensiktsmessig å ha utdeling av aviser på bakken.

En "liten" fugl på Produktavdelingen har hvisket til meg at det kommer flere produktforbedringer fremover. Så langt har vi fått piece-konsept og 3 ekstra kg bagasje og gratis avis.... Hva blir det neste?

Fløy SAS Bergen-Oslo i formiddag og da stod det en tralle med aviser i preboardingområdet. Gate manageren flyttet den til inngangen til broen idet ombordstigningen begynte og viftet vekk Norwegian-passasjerene som straks begynte å forsyne seg. Trallen var blå med SAS-logo og hadde påskriften "Siste nytt med SAS", eller noe sånt. Så ut til å være et populært tiltak om bord, som for øvrig også ble annonsert over høyttaleren. Kaffe og avis over fjellene var veldig bra!

En "liten" fugl på Produktavdelingen har hvisket til meg at det kommer flere produktforbedringer fremover. Så langt har vi fått piece-konsept og 3 ekstra kg bagasje og gratis avis.... Hva blir det neste?

Glæder mig stadig til den dag, hvor SAS igen servere en kop kaffe og måske endda en lille snack ombord på economy ;) Det vil gøre livet langt lettere for de forretningsrejsende der rejser i economy og som er grundigt trætte af at skulle gemme bilag og kvitteringer - for slet ikke at tale om besværet med at skulle finde penge frem - blot for en kop kaffe.

Bilag og kvitteringer er forretningsmandens fjende nr. 1

..og den lille ændring med at give bare en kop kaffe koster ikke meget, men vil give SAS et rigtig godt argument for, hvorfor det er både bedre og mere behageligt at rejse med dem fremfor LCC's.

Af give en kop kaffe gratis vil måske endda inspirere nogle kunderne til at købe en muffin eller et stk chokolade til og det vil spare tid for crewet når de ikke skulle modtage så mange betalinger. Dertil kommer at det koster SAS en formue at håndtere mønter, da bankerne forlanger kæmpegebyrer for at modtage dem.

Et andet lille fif, som jeg altid har ment ville spare penge, men også give kunderne en bedre oplevelse er at give economypax mulighed for at købe economy-extra madbakken i stedet for at skulle lave specialmenuer til economy (som sjældent er særligt attraktive). På denne måde vil man spare et item i cateringen og ikke mindst vil man have flere bakker at "flexe" med mellem klasserne, så man ikke så ofte skal melde udsolgt til BOB-kunderne - eller i andre tilfælde have et stort spild. Og som en ekstra bonus vil economy-pax have mulighed for at købe et bedre og mere mættende måltid end de har idag.

Klart du klarer deg uten servering når du har stått opp tidligere og tatt frokosten på OSL(...)
Så enig, så enig! Selv har jeg ikke mye matlyst når jeg står opp klokka fem for å rekke morgenflyet. Klarer kanskje å tvinge i meg en Go'morgen på toget. Da er en god blings med ost og salami, appelsinjuice og et par kopper te et kjærkomment innslag når man likevel sitter der i setet og ikke har annet å gjøre. Det er DA jeg er klar for frokost!

Forresten: Ingen aviser fra OSL til KSU i går morges. Er det spesielt utvalgte destinasjoner fra OSL som får, eller var jeg bare for tidlig oppe? :-)

Forresten: Ingen aviser fra OSL til KSU i går morges. Er det spesielt utvalgte destinasjoner fra OSL som får, eller var jeg bare for tidlig oppe? :-)

I første omgang er det aviser på alle avgangene OSL-TRD, OSL-BGO, OSL-SVG, TRD-OSL, BGO-OSL og SVG-OSL, men det kommer på samtlige SAS destinasjoner i Norge om kort tid.

Okei, takk for oppklaring. I og med at CK skrev
(...)gratis aviser på fly fra OSL/BGO/TRD/SVG
trodde jeg det gjald alle destinasjoner FRA en av disse flyplassene. Men nå savnet ikke jeg DB uansett :-) Tirsdag var førstesiden viet den årvisse flått-advarselen...

Gate manageren flyttet den til inngangen til broen idet ombordstigningen begynte og viftet vekk Norwegian-passasjerene som straks begynte å forsyne seg.

Hehehe, dette er nordmenn i et nøtteskall :lol:

DB ble godt motatt på flighten til Bergen i går .
La også merke til veldig fullt fly , og "devider" omtrent midt i flyet ..

'Divideren' flyttes vel fortsatt ikke innenlands ...? Den skal ha fast plassering.

DB ble godt motatt på flighten til Bergen i går .
La også merke til veldig fullt fly , og "devider" omtrent midt i flyet ..

Som LN-MOW skriver brukes ikke denne innenlands. Den trekkes som regel så langt bak som mulig. Uansett er det bare flex- og gullkunder som kan velge sete langt foran i flyet. Ellers er det nå sommertid med redusert ruteprogram innenlands og irriterende fulle fly hos SAS, noe jeg har erfart på alle SAS-avganger de siste ukene.

Som LN-MOW skriver brukes ikke denne innenlands. Den trekkes som regel så langt bak som mulig. Uansett er det bare flex- og gullkunder som kan velge sete langt foran i flyet. Ellers er det nå sommertid med redusert ruteprogram innenlands og irriterende fulle fly hos SAS, noe jeg har erfart på alle SAS-avganger de siste ukene.

Vi ( crew ) forsøker å plassere den midt i flyet, slik at man kan stå ved den på safetydemo. Fulle fly er bra, penger i kassa, og snart økning av frekvenser fårhåpentlig.
Flott med alt som er bedre, DB er en av disse tingene.

Back