DAB-VRB-MLB-DAB og DAB-SAV-CRG-DAB

Nærmer meg Daytona. Hel sirkel er class C, mens prikkete er class D. Greit å ha oversikt over når man ikke er på flight following slik jeg var.
 

Attachments

  • P1010124.JPG
    P1010124.JPG
    78.3 KB · Views: 6
Og siden det først er en GPS i flyet, må man jo trykke litt på knottene. Jeg la inn en ILS-approach til 7L, vectors til TOMOK (OM).
I stedet ble jeg vektorert først direkte mot en veldig kort final, delvis utover for separasjon, og så rett tilbake.
 

Attachments

  • P1010126.JPG
    P1010126.JPG
    63.2 KB · Views: 6
Veien til venstre er den man følger for en kort final til 7L. Umulig å bomme der gitt
 

Attachments

  • P1010127.JPG
    P1010127.JPG
    55.6 KB · Views: 6
Og til slutt noen kart over turene mine.
Her er DAB-MLB. Skulle hatt med VRB også, men det er på Miami Sectional.
 

Attachments

  • Jacksonvillemlb.jpg
    Jacksonvillemlb.jpg
    133.9 KB · Views: 2
Herlige bilder,Dag!

Det er skjedd store forandringer rundt VRB,ser jeg,men jeg kjenner meg så absolutt igjen.Mener at Piper-fabrikken var MYE større i 1976 enn idag.
Yes,VRB er FlightSafety's "bread and butter"-akademi,opprinnelig bygd for "ab initio" trening for etablerte flyselskaper.Vi hadde elever fra Saudia,KLM og Swissair i perioder,men mesteparten var vanlige flyelever som deg og meg,med hovedtyngde fra USA,Mexico og Sør Amerika.

Craig er artig å se igjen.Hadde en kjæreste i Jax,og da var Craig nærmeste flyplass.Det var tider det! :cheers:
 
Artig å se VRB igjen! Var elev hos FlightSafety der i 1987. Husker godt bl.a. turen VRB-SAV-VRB i en liten Tomahawk, N4940F. Brukte 7 timer totalt på den turen. Tok du en kaffe på VRB da? Eksisterer C.J.Cannon's enda?:)
 
Kjempebra... Ikke mye som minner om norsk vinter eller Gardermoen på disse bildene!!!
 
Eneste minnet jeg har om vinter er bildet jeg har av A318 dagen jeg forlot OSL. Her går det i shorts uke etter uke. I dag er det 23 og overskyet, men klager ikke av den grunn.

Det ble ikke kaffe på VRB, men derimot litt vann fra medbragt kjølebag. Jeg tanket på FBO som har shell drivstoff, ligger ved Flightsaftey, like øst for deres parkering.

Kjæreste på Craig ja, da hadde du noen bra turer. 1:45 - 2:00 opp dit med en liten enmotors tipper jeg. Hun må jo ha vært noe spesielt;)

Nå er det forresten 25 eller 26 nordmenn her, og en mengde folk fra andre land. Amerikanere er i soleklart mindretall.
 
Supre bilder! Men hvorfor hungeren etter glass-cockpit? Synes analoge gauges gir mer følelsen av å sitte i et fly fremfor datamaskin-look'en som blir av glass-cockpit. :)
 
Originally posted by Blubird
Supre bilder! Men hvorfor hungeren etter glass-cockpit? Synes analoge gauges gir mer følelsen av å sitte i et fly fremfor datamaskin-look'en som blir av glass-cockpit. :)

Selv om jeg sverger til fly med analog "instrument-brädda", skjønner jeg'n godt. Skolefly bør jo være utstyrt til å lære elever opp i ting de møter ute på jobbmarkedet. Kjøper man fly selv, kan man jo velge...:)
 
Jeg er siv.ing vettu, jo mer knapper og duppedingser jo bedre. Dessuten er jo gresset grønnere på den andre siden. Fremtiden er glass, så har man muligheten til å prøve det, så ser jeg ingen grunn til å la være. Dessuten er sjansen for spatial disorientation og å fly seg bort med store glass-skjermer ala G1000 betydelig redusert.
 
Originally posted by FBU 4EVER
Yes,VRB er FlightSafety's "bread and butter"-akademi,opprinnelig bygd for "ab initio" trening for etablerte flyselskaper.Vi hadde elever fra Saudia,KLM og Swissair i perioder,men mesteparten var vanlige flyelever som deg og meg,med hovedtyngde fra USA,Mexico og Sør Amerika.
FSI har fortsatt contract-trening for blant annet sveitsere. De flyr forresten mer i twin og har King Air (og visstnok) en Citation i programmet deres også i kontrast til de andre elevene. Noen som har det! :wow:
Erfaring på glasscockpit er ikke dumt nei, skulle ønske vi fikk det på multi snart også.

Litt annerledes på vestkysten:
 

Attachments

  • san luis.JPG
    san luis.JPG
    119.7 KB · Views: 2
Snadder Cessna i San Luis Obispo på XC til Hollywood/Burbank
 

Attachments

  • SBP.JPG
    SBP.JPG
    70.3 KB · Views: 1
Back
Top