DAB-VRB-MLB-DAB og DAB-SAV-CRG-DAB

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Har hatt et par solo XC til nå. Lørdag ble det Daytona-Vero Beach-Melbourne-Daytona Beach, og søndag ble det Daytona Beach-Savannah-Craig(ligger i Jacksonville)-Daytona Beach. Lengde ca 108NM x2 og 177NM x 2

På vei til Vero Beach fløy jeg over Melbourne
 

Attachments

  • P1010049.JPG
    P1010049.JPG
    107 KB · Views: 66
Dette er kanskje nytt siden du var her?
Boligområde nord for flyplassen
 

Attachments

  • P1010059.JPG
    P1010059.JPG
    97.1 KB · Views: 55
Visste forresten ikke at det var flightsaftey i VRB. Var det der du gikk Stein?

Turen nedover tok forresten 2.9 timer alt innkludert, flytid på ca 2 timer og 15 minutter innkludert landing i Melbourne på vei tilbake. Litt varierende kvalitet på bildene, siden jeg fløy, navigerte, kommuniserte og så etter motiver samtidlig.

Søndag var det tid for en skikkelig langtur. Savannah, Georiga er langt nok med et lite fly som gjør 114 knop TAS. Fint vær heldigvis, så da overlever man jo noen timer i lufta

:cheers:


Her stikker instruktøren avgårde, jeg er helt alene med flyet resten av dagen!:wow:
 

Attachments

  • P1010095.JPG
    P1010095.JPG
    74.5 KB · Views: 6
Legger Daytona bak meg, klaterer ut fra 7L og setter nesen nordover
 

Attachments

  • P1010097.JPG
    P1010097.JPG
    112.7 KB · Views: 6
Og slik ser det da ut fremover når man får beskjeden "Join the shoreline northbound"
 

Attachments

  • P1010102.JPG
    P1010102.JPG
    40.4 KB · Views: 5
Flyplassen Craig i Jacksonville, som jeg skulle ha fuelstop på, på veien tilbake
 

Attachments

  • P1010108.JPG
    P1010108.JPG
    95.1 KB · Views: 7
Militærbasen Mayport. Her var det en araber som var så uheldig å lande når han var på nattsolo. Skulle visst egentlig til Craig. Det vart visst temmelig leven, og han ble møtt med maskingevær og hele pakka
 

Attachments

  • P1010109.JPG
    P1010109.JPG
    66.4 KB · Views: 4
Denne så litt fristende ut. Det er sjelden langt mellom en 18hulls i denne staten:cheers:
 

Attachments

  • P1010117.JPG
    P1010117.JPG
    99.1 KB · Views: 6
Ankomst SAV. 925MH, cleared to land runway 27, follow 737 on final, caution wake turbulence". Jeg var på downwind forresten
 

Attachments

  • P1010120.JPG
    P1010120.JPG
    86.7 KB · Views: 5
Snadder i nye farger. Var forresten en Air Wisconsin, har ikke sett de så langt før tidligere.
 

Attachments

  • P1010121.JPG
    P1010121.JPG
    65.2 KB · Views: 3
GPS er programert, så da er det lett å holde greie på hvor langt det er igjen til destinasjon.
 

Attachments

  • P1010122.JPG
    P1010122.JPG
    105.4 KB · Views: 4
Back
Top