• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DAB-MLB-DAB

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Nok en nydelig dag her i Daytona, 21 grader, sol og ikke altfor ille vind.
Min første X-C, og turen går sørover til Melbourne. Beregnet tid er ca 40 min hver vei, og flyet er et temmelig nytt C172sp, med dual GPS og to-akset autopilot. Den ene GPS'n har også muligheter for trafikk- og værinformasjon.

Først et bilde fra rampen i Daytona, og første gang jeg har knipset en Embraer Legacy. Dessverre litt dårlig lys fra min vinkel.
 

Attachments

  • P1010054.jpg
    P1010054.jpg
    93.8 KB · Views: 30
I melbourne var det tre gamle travere, Mitchell, Corsair og Flying Fortress. De to førstnevte var på utstilling, mens den sist tok folk med på flytur for 200USD pr pers.
 

Attachments

  • P1010058.jpg
    P1010058.jpg
    129 KB · Views: 29
Som i de fleste andre fly, frister det ikke å sitte helt bakerst.

P1010066.jpg
 
Da har vi fått bilder ut på en side, så da er det på tide med resten av historien!

B17 i en lowpass

P1010068.jpg



B17 på nært hold. Dessverre motlys

P1010071.jpg



En halvmoderne GA-Cockpit

P1010084.jpg


Multifunksjonsdisplay på nært hold. Lett å se distanse til destinasjon, grense for Class C airspace, nærmeste flyplasser, veier, kraftlinjer, vann, elver og hav

P1010088.jpg
 
Dette er fine greier for en "armchair aviator". :)

Corsairen er en skikkelig plugg, ja - og så diger! Det må være en nokså adrenalinpumpende opplevelse å få utsjekk på det beistet der.
 
Back
Top