• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Da var det slutt

Lidt nyt angående bestræbelserne på at sælge Sterling - alle artikler fra epn.dk.

8. november:
Tiden rinder ud for Sterling

9 november:
Sterling-køber afsløres søndag

9 november:
Avismilliardær opgiver Sterling

9 november:
Deadline overskredet for Sterlingsalg

Så Karsten Ree har med sikkerhed opgivet at købe Sterling. Herved er der to potentielle købere tilbage og kuratorerne havde tilsyneladende forventer at man kunne præsentere en ny ejer i dag søndag. Ikke overaskende trækker dette dog ud og nu er der ingen forventet tidshorisont på hvornår en ny ejer kan præsenteres - kuratorerne tror dog stadig på at det kan lade sig gøre at sælge.

Personligt tror jeg ikke det kan lade sig gøe at få solgt konkursboet efter Sterling under de givne forudsætninger - det har taget for lang tid og for mange nye aktører har meldt sig på banen til at det kan blive en sund forretning at overtage Sterling.
 
Det var jo godt for Mr. Rees egen del at han innså det... Jeg aner vel at det ikke blir noe salg av den art.
 
Det var jo godt for Mr. Rees egen del at han innså det... Jeg aner vel at det ikke blir noe salg av den art.

Ja 250 mio. kr. var han klar til at smide ind i Sterling - men han måtte jo også komme til den erkendelse at det formentlig langt fra er nok.
 
Ja det står også litt om dette på Boarding nå:

Blir neppe flydirektør, Karsten Ree gir opp Sterlingkjøpet:

Den danske mediemilliardæren Karsten Ree gir opp planene om å kjøpe konkursboet til Sterling Airlines.


Den danske mediemilliardæren Karsten Ree ville bli flydirektør i kjølvannet av Sterlingkonkursen. Han stiftet "Luftfartsselskabet af 2. november 2008" og hentet inn flere av det konkursrammede flyselskaps tidligere toppsjefer i ledelsen.

Nå skal Karsten Ree være i ferd med å gi opp flyselskapsplanene, melder dansk TV2 og Ritzau.

Årsaken kan være bobestyrerens krav om at konkursboet til Sterling skal selges i én pakke og ikke "stykkevis og delt".

Artikkelen finnes her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=33828
 
Trøbbel for Sterling-kjøper
Besetningen er en hard nøtt for den mulige kjøperen av Sterling.


Det islandsk-eide flyselskapet Sterling gikk konkurs i oktober, men i tiden etter har flere friere vært på døren.

Nå har imidlertid en potensiell frier fått avskjed på grått papir - av Sterlings piloter og flyvertinner, skriver danske epn.dk og henviser til nyhetsbyrået Ritzau.

Besetningen skal ha avbrutt forhandlingene fordi vilkårene de er tilbudt er for dårlige.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1541592.ece?jgo=pos_rsiste
 
Hvor står flyene? Er alle parkert i CPH eller står de også på andre flyplasser? ARN/OSL?

Eierne(leasingselskapene) jobber aktivt med å plassere flyene hos andre selskaper.
En -800 maskin går til Titan i UK(7år) med en mulig nummer 2 dersom de blir enige om leieavtalen.
Et par andre -800 maskiner er iferd med å finne nye brukere og...
 
Nå har imidlertid en potensiell frier fått avskjed på grått papir - av Sterlings piloter og flyvertinner, skriver danske epn.dk og henviser til nyhetsbyrået Ritzau.

Besetningen skal ha avbrutt forhandlingene fordi vilkårene de er tilbudt er for dårlige.

Ifølge de ansatte skulle blant annet laveste lønnstrinn på ordningen de ble tilbudt være på ca 10.000 danske kroner i måneden........hvis det stemmer er det ikke rart man takker nei, da det faktisk er mer lønnsomt å arbeidsledig:rolleyes:
 
Beklager å bryte inn med kjedelig mimring, men måtte bare få nevnt at da Sterling fikk sin første B-727 ble det stor munterhet på Kastrup, for den hadde nemlig reg OY-SAS...
 
Back
Top