Da var det slutt

Den der bliver hårdest ramt er vel BLL? Sterling havde 20% af alt rutetrafik.
Forhåbentlig bliver det ikke FR der skal samle det hele op.


Ca. halvdelen af den trafik er vel charter, og her tages der
sikkert hurtigt over af Jettime, SK, Thomas Cook, Primera mv.
 
Nej, jeg er næsten sikker på at de 20% kun er rute, charter ikke medregnet.
http://www.jv.dk/artikel/537487
BLL's direktør mner tilsyneladende at nogle af NB's ruter bliver overtaget af andre.

Gæt:
FR øger på STN
QI går ind på OSl med flere/større fly
EZ går på LCY og øger på CDG

På længere sigt kan jeg godt se AB gå ind og betragte BLL som en "tysk" lufthavn og dermed indsætte en feeder til deres PMI hub og dermed dække hele Spanien
 
Spanair is increasing its operations from/to Scandinavia to aid stranded passengers

· Spanair adheres to SAS policy towards stranded Sterling passengers

· Spanair is deploying its largest aircraft (modern Airbus 321) to its current routes from/to Scandinavia in order to help stranded passengers from Sterling return home

· Spanair will add more flights in the coming days in order to not leave clients from both Spanish and Scandinavian markets under-served

· Spanair will increase its frequencies as of next summer season

· More details available at www.spanair.com

Palma de Mallorca, 29th october 2008. Spanair adheres to SAS policy towards Sterling passengers by which any empty seat available during today and tomorrow at the flight departure will be given to Sterling passengers holding a valid ticket (taxes excluded, same conditions as SAS). However, it needs to be highlighted that there are very limited seats available in flights from Spain to Scandinavia.

In light of the unfortunate situation that Sterling is going through, Spanair has decided to immediately deploy its largest aircraft, Airbus 321, to all routes with origin or destination Scandinavia. By doing this Spanair aims to help all Sterling passengers who are abroad and have no possibility to return home on their original flights.

In addition, Spanair is also currently evaluating possibilities to add flights wherever there is aircraft available, which means in the following days there will be new flights for sale on the routes Spanair operates during the winter time (more details in www.spanair.com):

· Copenhagen - Barcelona
· Copenhagen - Madrid
· Copenhagen - Málaga
· Stockholm - Barcelona
· Stockholm - Madrid
 
De ansatte i NB er kun suspendert foreløpig... Har Kjos tenkt å ta med seg disse også? :S
 
Dette var ikke hyggelige nyheter aa vaakne opp til, men etter det som skjedde paa Island var vel dette, som mange har sagt allerede, uungaaelig.

Saa spoers det hvordan prisbildet blir etter Sterling forsvinner
 
http://www.jv.dk/artikel/537487
BLL's direktør mner tilsyneladende at nogle af NB's ruter bliver overtaget af andre.

Gæt:
FR øger på STN
QI går ind på OSl med flere/større fly
EZ går på LCY og øger på CDG

På længere sigt kan jeg godt se AB gå ind og betragte BLL som en "tysk" lufthavn og dermed indsætte en feeder til deres PMI hub og dermed dække hele Spanien

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/ar...-i-tusindvis-mister-penge-paa-Sterlingkonkurs

(Vi flyver allerede til Paris. Her overvejer vi at udvide med en ekstra afgang samtidig med, at vi også kigger på London og Oslo, siger Kristian Tvergaard, underdirektør i Sun-Air of Scandinavia.
Sun-Air lukkede sin Oslo-rute fra Billund, da Sterling åbnede.)

Tør man tro på Easyjet fra LGW og CDG? Og vil Norwegian kun til CPH eller er BLL også med i tankerne? Det er lidt spændende at følge.
 
jaja men tenker på overtagelse av leasingkontraktene på resten...
Det er vel kun aktuelt hvis NB's priser er lavere end hvad markedet ellers kan tilbyde.

desuden er det vel kun NB's 738 kontakter der umiddelbart er aktuelle da DY jo ikek flyver med 735 eller 737
 
Jaja, men skal Norwegian åpne base på CPH, så holder det vel neppe med de flyene Norwegian allerede har, så de må logisk nok få flere fly inn i flåten før de evt kan begynne og operere ut i fra CPH.
 
Jaja, men skal Norwegian åpne base på CPH, så holder det vel neppe med de flyene Norwegian allerede har, så de må logisk nok få flere fly inn i flåten før de evt kan begynne og operere ut i fra CPH.

True, men der står jo også en del XL 738 rundt om i UK - de kan jo også leases hvis de er billigere end ex NB'erne vil det da være idioti at lease dyrere NB maskiner.
 
Norwegian gjenopptar sikkert en del Sterling-ruter, f.eks. København-Stockholm og Oslo-Billund, samtidig som de kanskje starter noen nye etter modell fra Norge. Regner også med at selskapet vil operere noe innenriks i Danmark da dette passer bra inn i forhold til Norwegians utvikling det siste året, med flere korte ruter og relativt høy frekvens. Videre tror jeg Norwegian viderefører en del Syden-ruter, men holder seg unna ruter til London, Paris, East Midlands, Dortmond osv. I utgangspunktet tror jeg ikke at Norwegian vil overta materiell fra Sterling, hvis det er sånn at man nå ved inngangen til vintersesongen har overskudd på materiell - og samtidig vet at nye 737-800 er på vei inn.
 
Det kaller jeg å smi mens jernet er varmt - kanskje på tide med et navneskifte til Scandinavian Air Shuttle?

Hmmm . . . blir vel noe feil med en slik forkortelse

Hva med Nordic Air Shuttle, så tar en Finnair med i slengen?

haha, bra Kurt :lol::lol:
 
Back
Top