FlyHi
ScanFlyer Crusty
Hej enig med CK.
Utroligt kedeligt for de ansatte i Sterling og for passagererne, der er strandede eller ikke kommer afsted.
Men markedet taget i betragtning, så er det som helhed nok ikke nogen dårlig ting for flyselskaberne, der endeligt får en chance for at få tyndet ud i overkapaciteten af flysæder og får fjernet en konkurrent der har været yderst aktiv på prisdumping og været medvirkende til at presse prisniveauet ned på et usundt niveau.
Det giver gode muligheder for de øvrige skandinaviske selskaber til at få en sundere forretning og måske i virkeligheden øge kapaciteten på nogle ruter.
Nu bliver det spændende at se om andre lavprisselskaber kommer ind på Sterlings destinationer. Ryanair lurer vel i kulissen i CPH og mon ikke easyJet og AirBerlin og kunne finde på at øge i CPH. Så må vi jo se hvad det gør ved markedet i fremtiden, men uanset hvad så vil udbuddet vel også på sigt være mindre end idag ligesom priserne vil få et lille løft til et mere sundt prisleje - som på sigt også vil være til glæde for pax, da det vil betyde at de tilbageværende selskaber har større chance for at overleve og dermed give skandinaverne nogle ruter de kan stole på flyver.
Utroligt kedeligt for de ansatte i Sterling og for passagererne, der er strandede eller ikke kommer afsted.
Men markedet taget i betragtning, så er det som helhed nok ikke nogen dårlig ting for flyselskaberne, der endeligt får en chance for at få tyndet ud i overkapaciteten af flysæder og får fjernet en konkurrent der har været yderst aktiv på prisdumping og været medvirkende til at presse prisniveauet ned på et usundt niveau.
Det giver gode muligheder for de øvrige skandinaviske selskaber til at få en sundere forretning og måske i virkeligheden øge kapaciteten på nogle ruter.
Nu bliver det spændende at se om andre lavprisselskaber kommer ind på Sterlings destinationer. Ryanair lurer vel i kulissen i CPH og mon ikke easyJet og AirBerlin og kunne finde på at øge i CPH. Så må vi jo se hvad det gør ved markedet i fremtiden, men uanset hvad så vil udbuddet vel også på sigt være mindre end idag ligesom priserne vil få et lille løft til et mere sundt prisleje - som på sigt også vil være til glæde for pax, da det vil betyde at de tilbageværende selskaber har større chance for at overleve og dermed give skandinaverne nogle ruter de kan stole på flyver.