Da sier vi velkommen til ... Joon

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da prøver Air France på sin vri av lowcost .. høres dette kjent ut?

Air France has announced its intentions to launch a new low-cost carrier named Joon. According to Air France, Joon is “aimed at a young working clientele, the millennials (18 to 35-year-olds), whose lifestyles revolve around digital technology.”

https://airwaysmag.com/airlines/air-france-launches-new-airline-targeting-millennials/

une_actu_2007_joon3.jpg
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon !!

Å kjære vene...
Skal alle drive lavkosthelvete nå om dagen?
Ikke for det; Moderselskapet har dype skrammer i lakken både intraeuropeisk og interkontinentalt servicemessig på selv fullprisbilletter i C etter min mening. Foretrekker faktisk HOP om jeg bare skal surre litt rundt i Europa.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon !!

Hvor skal jeg begynne...

Et flyselskap målrettet mot millenialgenerasjonen, vær så snill og bare stopp med det, min generasjon er ikke så spesiell som enkelte skal ha det til. Som alle andre vil vi at ting bare skal fungere smidig.

Ja, digital teknologi er en ekstremt viktig del av hverdagen, men det er faktisk ikke livet mitt. Hvordan et flyselskap skal fokusere spesielt på det skjønner jeg heller ikke, samtidig er det eneste jeg bryr meg om er at de digitale platformene deres fungerer godt. Det trenger man ikke et nytt selskap for, det er noe som burde være en selvfølge i et hvert selskap.

Jeg flyr først og fremst fordi jeg har et behov for å komme meg fra et sted til et annet, helst med gode selvbetjeningsløsninger. Det klarer allerede selskaper å levere helt fint, så stopp jåleriet og gjennomfør hovedproduktet (Air France) deres skikkelig.

- Adrian, 23, teknolog og direkte
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon !!

Tror man ikke skal henge seg for mye opp i PR'en og hvem selskapet er for. Hovedsaken er jo få ned kostnadene, og da må det pyntes litt på presentasjonen. Dette er jo ganske likt med både Level og Eurowings.
Navnet er litt teit, men betyr ikke at det ikke vil funke


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon !!

Nå venter vi bare på SAS og Snowfl .. Straight .. ? :p
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon !!

Hvor skal jeg begynne...

Et flyselskap målrettet mot millenialgenerasjonen, vær så snill og bare stopp med det, min generasjon er ikke så spesiell som enkelte skal ha det til. Som alle andre vil vi at ting bare skal fungere smidig.

Ja, digital teknologi er en ekstremt viktig del av hverdagen, men det er faktisk ikke livet mitt. Hvordan et flyselskap skal fokusere spesielt på det skjønner jeg heller ikke, samtidig er det eneste jeg bryr meg om er at de digitale platformene deres fungerer godt. Det trenger man ikke et nytt selskap for, det er noe som burde være en selvfølge i et hvert selskap.

Jeg flyr først og fremst fordi jeg har et behov for å komme meg fra et sted til et annet, helst med gode selvbetjeningsløsninger. Det klarer allerede selskaper å levere helt fint, så stopp jåleriet og gjennomfør hovedproduktet (Air France) deres skikkelig.

- Adrian, 23, teknolog og direkte

Jeg hadde akkurat tenkt å skrive noe av det samme, før jeg leste innlegget ditt. Den beskrivelsen som en eller annen markedsfører har klekket ut er jo bare patetisk. Jeg blir forbanna når jeg leser det, for det virker som om de tror folk bare biter på alt de blir servert. Det er bare piss, for å si det på godt norsk.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Dette skal bli billig...piquet, dunvest og hvite sneakers til de mannlige kabinansatte, og lang kjole til de kvinnelige? Noen ganger blir fremskritt tilbakegang.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Å here min.... Hipsterne skal ut å fly... Møtte på ett par av dem for ikke lenge siden, hipsterpar med jævla svære ryggsekker, mangel på hygiene, firkantige briller, mye hår, diger bart osv....

For å poengtere hvor ultimat kul de var så hadde de hvert sitt tilfeldige midtsete i kabinen....

Jeg skal aldri fly med Joon


Og her er uniformene
 

Attachments

  • air-france-joon-cabin-crew-large.jpg
    air-france-joon-cabin-crew-large.jpg
    35.4 KB · Views: 1,672
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Å here min.... Hipsterne skal ut å fly... Møtte på ett par av dem for ikke lenge siden, hipsterpar med jævla svære ryggsekker, mangel på hygiene, firkantige briller, mye hår, diger bart osv....

Høres mer ut som hippier? :D

Mye dum markedsføring. Utdanning innen dette området burde vært forbudt. :spin
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Navnet ser for meg ut som et forsøk på å vise at man har humor og ikke tar seg selv for høytidlig. Joon uttales på fransk som Jaune.. gul og det med en blå logo. Den største tele-selskapet i Frankrike, tilsvarende Telenor i Norge, heter Orange og har oransj logo.

Dette er morsomt for franskmenn, men det er antagelig ikke så mange utenfor Frankrike som tar spøken.
MagrittePipe.jpg


Joon_Logo_600x300.png
 
Last edited:
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Ta det helt rolig her inne.

Dette er ikke først og fremst et selskap myntet på millenials, det er en måte morselskapet Air France KLM kan kutte kostnader. AF har de desidert dyreste pilotene og CC i Europa, med kjempe store pensjonsforpliktelser.

Det nye selskapet er laget for å kunne ansette nye piloter og CC med helt annet lønnsnivå enn Air France. AFKL har allerede ikke investert så mye i AF de siste årene pga av de fremdeles ikke er enig med fagforeningene om restrukturering, derfor har mye av innvisteringene gått til KLM der en ny avtale er på plass.

Joon kommer til å være som alle andre selskaper der pris/tid alltid vil være den største kjøpsdriveren.
At det skal være nytt innovativt og myntet på millenials er bare PR.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Kanskje ikke i ordets rette forstand, men å få ned kostnadene må da definitivt være viktigste årsak...

Forøvrig synes jeg konseptet er bra. Det er faktisk MANGE både av den yngre og eldre garde (hilsen en "i midten") som prioriterer annerledes enn man har gjort tidligere på reise. Muligheten til å være tilkoblet hele veien, for å kunne få jobbet også når man er på farten, blir viktigere og viktigere. Nye undersøkelser viser at det faktisk er det viktigste for forretningsreisende. Dersom de prioriterer rett, med internettilgang og tilstrekkelig med ladeporter og annet viktig snacks, tror jeg ikke valget er så dumt.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Mange gretne folk her inne... la de nå starte så ser vi hva dette blir. Synes det er litt stilig at de går etter en definert gruppe...men det passer nok ikke vår norske-alle-er-like-og-ingen-skal-ha-få-noe-annet-enn-meg.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Mange gretne folk her inne... la de nå starte så ser vi hva dette blir. Synes det er litt stilig at de går etter en definert gruppe...men det passer nok ikke vår norske-alle-er-like-og-ingen-skal-ha-få-noe-annet-enn-meg.

Med all respekt: Det er tullprat å trekke inn janteloven og en unødvendig avsporing av debatten.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Treffer kanskje bedre enn man liker....for dette er jo et flyforum og makan til negativitet når noe nytt kommer på banen er det lenge siden jeg har lest i en og samme post/tråd.
 
Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Treffer kanskje bedre enn man liker....for dette er jo et flyforum og makan til negativitet når noe nytt kommer på banen er det lenge siden jeg har lest i en og samme post/tråd.

Jeg tror noen her inne er interessert i å finne ut hva slags produkt Joon faktisk er for noe, og da synes jeg det er lov å være litt kritisk her.. AF er jo ikke akkurat kjent for å være konsistent når det gjelder premium-kabiner på LH-nettverket, så her blir det jo bare enda mer rot og tull for de som ikke tråler seatguru eller flyforum for de beste setene. AF har jo allerede Ultra Business, "Standard" Business, "infra" Business og nå kommer Joon-business også. All bruk av business blir da bestemt basert på hvor det er mest penger å hente. Hjelpes meg.

Hvis det ikke er low-cost så kan en jo spørre seg hvordan de vil konkurrere mot Norwegian på pris, og hvis det raserer standarden i bizzen så lurer jeg på hvordan de vil få tilbake kunder som har tatt turen til ME3.

De eneste som forresten har klart å få en noenlunde kul look uten å bruke tidenes mest idiotisk ord (millennials) er Virgin America. Jeg hadde satt pris på om disse markedsføringsfolkene hadde stoppet å bruke akkurat det ordet der :headbang

https://youtu.be/_ZccqBz9Z1c?t=16
 
Back
Top