Da har SAS solgt hotellene sine

ligner han ikke litt på Mads Johansson??
unclescrooge.gif
 
Det skal ble interessant å se hvordan gevinsten anvendes.
Pengene fra hotellsalget vil SAS bruke til å styrke sin finansielle posisjon og til å betale tilbake gjeld. SAS-styret har foreløpig ingen planer om å utbetale ekstra utbytte.
 
Stand By: =21650&cHash=21bddf8227]Penge fra hotelsalg skal bruges på fly

Penge fra hotelsalg skal bruges på fly
Hvis kreditvurderingen af selskabet bliver bedre.

Det er forventningen, at kreditvurderingsbureauet Moody's ser mildere på selskabet efter at salget af Hotelkæden Rezidor har skåret ned på gælden, og det vil give SAS mulighed for at købe nye fly.

SAS venter dog til næste generation af Boeing-fly, fortæller selskabet. SAS vil ikke købe gammel teknologi, forklarer selskabet.
 
Hyggelig for SAS konsernet dette! Disse pengene kommer inn på et godt tidspunkt, det er det liten tvil om.
Jeg antar at man fremdeles vil ekspandere på IC på kort sikt (etter Mats entrer sjefsstolen), selv om SAS uttaler at man vil vente på neste generasjons fly før kjøp.

Så får vi håpe at vi beholder ID-rom rettigheter en liten stund til på Radisson, I hvertfall til etter neste sommer ;)
 
Originally posted by CK
SAS venter dog til næste generation af Boeing-fly, fortæller selskabet. SAS vil ikke købe gammel teknologi, forklarer selskabet.

Betyr det at SAS kanskje bestiller 787? :cool:
 
Kan det bety at SAS har begynt på toppen av den onde spiralen med salg av arvesølv på vei ned til skifteretten? Ref Braathens og hvordan det gikk det.
 
Originally posted by B214

Kan det bety at SAS har begynt på toppen av den onde spiralen med salg av arvesølv på vei ned til skifteretten? Ref Braathens og hvordan det gikk det.

Ja, rett til skifteretten for et selskap som faktisk tjener penger :p
 
Originally posted by Marius_S
Betyr det at SAS kanskje bestiller 787? :cool:
Skal ikke se bort ifra at det skjer, har hørt flere rykter om det. Om SAS er ute etter 787 bør de ikke vente for lenge, selskaper som henvender seg til Boeing i dag blir pent nødt til å vente til 2013/2014 før de kan få motta sine første 787.
 
:clap I LØPETAV TO ÅR ER SAS OPPKJØPT AV LUFTHANSA OG FÅR NYTT NAVN LUFTHANSA S CANDINAVIAN.
SAS HAR IKKE PENGER TIL Å KJØPE NYE FLY FOR.50 GAMLE LANGE SLEDER AV MD80 SERIEN-
DET ER IVERTFAL MIN TRO:clap
 
Det var da voldsomt til bråk på deg da, Fokkeren. Skru av Caps Lock'en så man slipper å irritere seg grønn når man leser.
 
Originally posted by Nick Figaretto

Det var da voldsomt til bråk på deg da, Fokkeren. Skru av Caps Lock'en så man slipper å irritere seg grønn når man leser.

Ikke sant :)

Jeg har ingen tro på at Lufthansa kommer til å kjøpe SAS. De har nok problemer selv å stri med...
 
Beklager det med caps locken .Håper du leser bedre dette.SAS har alt for mange forskjelige flytyper-Er det for att flyerene skal få mer leketøy????
:p
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Nick Figaretto

Det var da voldsomt til bråk på deg da, Fokkeren. Skru av Caps Lock'en så man slipper å irritere seg grønn når man leser.

Ikke sant :)

Jeg har ingen tro på at Lufthansa kommer til å kjøpe SAS. De har nok problemer selv å stri med...

Enig. Og så blir det vel også sagt at LH allerede får 90 % av det man ville fått ut av et SAS-kjøp gjennom STAR Alliance.

Det spekulasjonene har gått i er hvorvidt LH ville ha kjøpt aksjer ved statlig nedsalg for å blokkere for et Finnair-oppkjøp. Men da vil det i så fall være mer for at "maktforholdene" skal beholdes slik de er enn for å lage noe "helt nytt."
 
Låter märkligt att SAS försämrar sitt förhandlingsläge och redan nu bestämmer sig för Boeing. Det finns ju en till tillverkare som säker är intresserade av att ge SAS ett anbud.
 
Back
Top