Da er jaggu meg kamera bestillt

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Endelig, etter lengre tids vurdering opp og ned, på kryss og tvers, og maaange lange diskusjoner med min fotograft-kompis SK917 har jeg da fått bestemt meg for kamera OG fått bestillt et også...

Etter å ha innsett at jeg har liiiten erfaring med foto annet en små nette pocketkameraer, har jeg bestemt meg for å havne midt i mellom denne kategorien og speilreflekskategorien, og havnet i "super-zoom" klassen og bestillt meg et slikt et..:

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1118039_l13/index.html

Kameraet skal jeg hente i morgen, sammen med nyinnkjøpt kraftig 2 GB minnekort, veske + en del utstyr som følger med i pakka...

Dette blir morro, og ja, jeg kunne sikkert bestillt meg noen eeeenda mere avansert, men til den summen jeg har lagt inn nå synes jeg at jeg får mye morro :rolleyes:

Så følg med...snart kommer det jaggu meg spotterbilder fra meg og.....om enn fra en noget uvant vinkel kan hende :cool:

Du får hämta den. Vi har bara ETT krav och det är massor med bilder från livet på en pinne. Är Isac kvar ovanför dig?

Ser frem til mange fine taarnbilder!! Hold deg til dagvakter fra naa av, takk!!

(Isak sitter i etasjen over ham, saa det blir vanskelig aa vaere linselus)

Hehe joda, Canon tar nok canon-bilder det :) heldigvis tar en del av leserne & skribentene her pana-ramiske :drunk: bilder her og, med forskjellig panasonisk utstyr, og m ed gode erfaringer, så vi får se :colgate:

Og mange takk for hilsener, uansett merke og fan ;)

Et interessant eksperiment, ENGM RAMP:

Still deg side om side med en "kanonfotograf" og ta samme motiv med eksakt samme blender/lukker.

Venter spent... :colgate:

Originally posted by ANX

Et interessant eksperiment, ENGM RAMP:

Still deg side om side med en "kanonfotograf" og ta samme motiv med eksakt samme blender/lukker.

Venter spent... :colgate:

Får jeg være med å leke med min sånn?

-A :)

Og husk nå på karer...jeg ER ny i spotter gamet..så jeg gidder ikke kjøpe det VASSESTE...ENDA

Har selv en Lumix og vet vel knapt opp ned på en blender og lukker , ;) men har da klart å få tatt noen brukbare bilder allikevel. Funker meget bra på auto programmene.
Og zoomen er gull verdt.

Slik:

dingsen.jpg

Den ser mer ille ut enn den er, det er "bare" 200mm, men den er f/2, som er bra lyssterk, så jeg kombinerer den med en 1.4x tele-konverter og får 280mm med f/2.8 som ei heller er så ille.

-A :)

ENGM RAMP

Gratulerer med Panasonicen.
Det er gjerne litt for tidlig, men hva synes du om den?

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by ENGM RAMP

haha....Du kødder ph?

Litt, jeg har bare en D200. To sek, skal ta bilde av dingsenn med mob. ;)

-A

Bare :angry:?!?! ... D200 er jo ikke ett "bare" kamera, det er er jo en "mini D2X" ;).

-C

Hei BU049

Jo takk som spør, men jeg driver og trykker og trykker her foreløpig, men jeg jobber i kveld :angry: så jeg får ikke leka meg så mye enda

;)

Kommer tilbake med mere...

Og her er mitt bidrag, ikke like stror som PH-NDR sin da :)

Attachments

• kamera.jpg
    kamera.jpg
    108 KB · Views: 10
Originally posted by BU049
Bare :angry:?!?! ... D200 er jo ikke ett "bare" kamera, det er er jo en "mini D2X" ;).
-C

Jeg er veldig fornøyd med D200'en. Jeg vet det er en mini-D2X(s), men forskjellen mellom de er ikke nok til at jeg synes det å ikke ha den innebygde blitzen og måtte dra på et permanent vertikal-grep er verdt forskjellen i pris. Nå er fokuset mer på å få meg gode linser, nå er kameraet OK nok, og jeg slipper de evinnelige forum-kløen etter hva Nikon sin neste heite release er, siden D2-serien sitt fysiske format er ikke noe for meg og alle nye modeller fremover lanseres under min.

Så langt har jeg 24-120mm AF-S VR som jeg kjøpte med min D70 for halvannet år siden, den nye 18-200mm AF-S VR'en og den 200mm AF-S VR'en. Regner med at jeg spanderer på meg en skikkelig vidvinkel i Singa når jeg flyr forbi i neste uke, har veldig lyst på Nikkor sin 12-24mm :D

-A

Originally posted by LCH78

Og her er mitt bidrag, ikke like stror som PH-NDR sin da :)

Den ser ut til å være godt lengre, men ikke tykkere, pluss at min 200mm har mye større salat-bolle på enden. Selve linsen veier 2,9kg. Det som gjør den så tykk er at det er en f/2-linse, som gjør at den er ganske dugendes til mye. :)

-A

Back