Czech med statusmatch.

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Czech Airlines kommer nå med en kjempegod deal. Dersom du har et lojalitetskort/statuskort med et selskap fra Star Alliance eller OneWorld, får du et lojalitetskort på samme nivå med Czech Airlines - Helt gratis!

Re: Czech med kampanje!

Tidligere har de krævet at man booker en returbillet med 100% bonuspoint-indtjening med dem. Dvs at alle billige billetter ikke vil kvalificere. Efterfølgende vil de så matche. Glæder mig til at se hvad de har af tilbud denne gang...

Dette har de gjort i aarevis, saa ingen grunn til aa peise paa ett utropstegn

Ja, dette er vanlig praksis i CSA - men også i mange andre selskaper, f.eks. skjer det vel en ganske hyppig status match mellom bmi og BA.

Ser ellers ut som CSA er på hugget igjen - med veldig lave prisen, både i Economy og Business, for tiden.

For en fullstendig unødvendig kommentar.
Selv om det har gjort dette i årevis er det ikke sikkert at alle er klar over det.

Enig, jeg begynner å bli lei ovenfra og ned-holdninger her på forumet. Bedre å svare som FlightDeck; informativt fremfor å være frekk. Det gjør det litt mer konstruktivt. Kommentarer som du refererer til bidrar til å gjøre forumet til et nettsted for eliter hvor ingen til slutt tør å spørre om noe som helst.

Det jeg imidlertid lurer på ifb. med denne saken er hvor lenge man kan holde på med status match. Er det slik at en med f.eks. EBG (og som vet han/hun kommer til å miste det) kan matche til OneWorld neste år, for så å matche tilbake til Star Alliance, så One World, så Star Alliance osv.? Finnes det egentlig noen grenser for dette?

Mange flyselskaper foretar ikke statusmatch. BA sin offisielle regel er f.eks at de ikke statusmatcher. Nå forekommer det sikkert, men da dreier deg seg om spesielt viktige kunder.
Nå kan jeg ikke se hvorfor noen norsk person skulle ønske å gi fra seg status i f.eks EB for å få tilsvarende hos CSA som har få avganger fra Norge og et begrenset internasjonalt rutenett.

Mange flyselskaper foretar ikke statusmatch. BA sin offisielle regel er f.eks at de ikke statusmatcher. Nå forekommer det sikkert, men da dreier deg seg om spesielt viktige kunder.
Nå kan jeg ikke se hvorfor noen norsk person skulle ønske å gi fra seg status i f.eks EB for å få tilsvarende hos CSA som har få avganger fra Norge og et begrenset internasjonalt rutenett.

Kanskje hvis perioden er i ferd med å gå ut, og man uansett mister EBG? Da får man jo i det minste noen fordeler en periode til, selv om det er begrensede muligheter med CSA.

Ja, dette er vanlig praksis i CSA - men også i mange andre selskaper, f.eks. skjer det vel en ganske hyppig status match mellom bmi og BA.

Ser ellers ut som CSA er på hugget igjen - med veldig lave prisen, både i Economy og Business, for tiden.

CSA er på hugget ja. Før pleide jeg å fly en god del med dem, men så ble de dyrere, og jeg opplevde nesten alltid at LH, Swiss og Austrian slo dem på pris. Nå ser det imedlertid ut som de virkelig er på hugget, for når jeg søker nå så slår CSA de andre på pris til Øst-Europa! Det er ganske stor sannsynlighet for at min neste tur til Øst-Europa blir med CSA.

Og nå kan man, i liket når man reiser med SAS, KLM og AF, ta med seg 23kg bagasje i Økonomi hos Czech. Mens hos LH og døtrene er det bare 20kg tillatt.

Kanskje hvis perioden er i ferd med å gå ut, og man uansett mister EBG? Da får man jo i det minste noen fordeler en periode til, selv om det er begrensede muligheter med CSA.

Ja, dette er en ganske god deal.

Jeg ser lengre opp her at Czech har hatt Card-match kampanje lenge, med det har gått meg hus forbi. Jeg så det tilfeldig i går når jeg var på hjemmesiden deres.

Last edited:

Tidligere har de krævet at man booker en returbillet med 100% bonuspoint-indtjening med dem. Dvs at alle billige billetter ikke vil kvalificere. Efterfølgende vil de så matche. Glæder mig til at se hvad de har af tilbud denne gang...
De krever fortsatt at man booker billett:
To get the card, you only need to purchase and fly on a ticket for an OK flight operated by Czech Airlines for which OK Plus miles are credited to at least 100%. The flight must be flown after the delivery of a completed form to a Czech Airlines branch and the miles must be credited for it in the OK Plus Programme.

Back