CSA starter Praha-Stavanger S15

Re: CSA starter Praha-Stavanger

Noen jeg kjenner skal fly fra SVG til Praha på torsdag og fikk beskjed om at det ble mellomlanding i KRS på utreise, men nonstop tilbake på søndag. Noen som vet noe om dette, har det slått sammen rutene?

Noen jeg kjenner skal fly fra SVG til Praha på torsdag og fikk beskjed om at det ble mellomlanding i KRS på utreise, men nonstop tilbake på søndag. Noen som vet noe om dette, har det slått sammen rutene?

OK450 går i 'trekant' i hele sommer iflg Amadeus ..

Ok, takk for svar! Kanskje sommermånedene ikke er høysesong for storbyferie.

Nei, og 2+ timer i en ATR72 er vel ikke det som frister mest.. Hadde det enda vært en god connection til BTS kunne jeg prøvd, men det er det ikke..

CSA har en ganske skummel satsing - med veldig mange nye ruter på en gang (19 nye destinasjoner i sommer!). Flere med helt åpenbart ganske smalt passasjergrunnlag. Det betyr at CSA må ha tilsvarende mange eksisterende ruter som drar inn penger så de kan finansiere de nye rutene - for jeg tviler på at alle er like lønnsomme fra dag 1. Ser at de bare har 16 kort- og mellomdistansefly, og det er vel en relativt høy andel av disse som går med til de nye rutene. Propellruter som stopper her og der har vel neppe vært særlig lett å tjene penger på - med mindre man heter Widerøe.

Ok, takk for svar! Kanskje sommermånedene ikke er høysesong for storbyferie.

Praha koker av turister i sommermånedene, så min anbefaling er å holde seg langt unna fra midten av mai til ut august.

Det er så stint med folk der at det er vanskelig å nyte byen.

Så langt eg har følgt med, så har CSA kun en gang vert innom med ATR :) OG da ble det Skyteam prop'en :)

SVG-PRG har alltid vært satt opp med A319. Har vært ATR 1 gang

Back