CSA øker på OSL

Re: CSA øker på OSL

Brukes B734 også? Ser på en helg i mars, og da står det B734 på deres hjemmeside, men A319 på Amadeus.

B734 gikk nylig ut av flåten deres, så den brukes ikke på OSL lenger. Alle flygninger blir flydd med A319 og A320.

Czech er ikke akkurat så flinke til å oppdatere deres hjemmesider, i følge den så skal OSL flys med 734 og 735, men dette stemmer altså ikke.

Czech Airlines øker igjen på OSL fra sommeren, antall avganger økes fra 5 avganger nå i vinter til 8x ukentlig, ikke akkurat en imponerende frekvens, men bedre enn i vinter.

Ser også ut som om vi får tilbake nattstoppet. Slik blir avgangstidene:

OK449 OSL-PRG 08:00-10:00 1xxx56x

OK448 PRG-OSL 20:10-22:10 xxx45x7 --> A319

OK447 OSL-PRG 17:25-19:25 1x234x7

OK446 PRG-OSL 14:40-16:40 1x345x7 --> A319

(1=mandag osv.)

Last edited:

Sitat: OK447 OSL-PRG 17:25-19:25 1x234x7

Er en av x'ene litt feilplassert? ;)

Flott med avgang kl 8 på fredager igjen.
Passer jo utmerket for en liten helgetur neste år :)

Last edited:

Flott med avgang kl 8 på fredager igjen.
Passer jo utmerket for en liten helgetur neste år :)

Joda, men om du tror det blir noen billige billetter å oppdrive på 20:10 avgangen søndag, så blir du nok skuffet, for den avgangen er stort sett alltid stappfull, og den blir vel ikke akkurat tommere neste sommersesong, når OK448 ikke lenger skal gå på mandager.

Joda, men om du tror det blir noen billige billetter å oppdrive på 20:10 avgangen søndag, så blir du nok skuffet, for den avgangen er stort sett alltid stappfull, og den blir vel ikke akkurat tommere neste sommersesong, når OK448 ikke lenger skal gå på mandager.
Spørs hva du mener med billig - 2800 kr t/r er ikke dyrt for to - synes jeg.
DY skal gjerne ha en tusenlapp mer på de datoene jeg har søkt på, til tross for at dette er en LCC. :rolleyes:

Veldig pussig at de dropper 20.10-avgangen på mandager, ville tro søndag og mandag er dagene med bra/ok belegg. Kjenner ikke ruteplanleggerne til CSA godt nok til norsk reisemønster/markedet OSL-PRG??

Veldig pussig at de dropper 20.10-avgangen på mandager, ville tro søndag og mandag er dagene med bra/ok belegg. Kjenner ikke ruteplanleggerne til CSA godt nok til norsk reisemønster/markedet OSL-PRG??

De dropper OK448 (20:10 avgangen) på mandager, men setter den inn på fredager isteden.

Forrige vinter kuttet de ned til en daglig på OSL, og da hadde de nattstopp på OSL hver dag. Det var planlagt å fly etter det samme mønsteret denne vinteren, men så droppet de nattstoppet, og satte isteden opp avgang fra OSL klokken 12:05 på mandager og torsdager, og 17:15 onsdager, fredager og søndager.

Siden ruten i all hovedsak livnæres av transferpax, så betyr det at flyene vil bli vanskelig å fylle flyene på OSL-PRG på mandager og torsdager, og på PRG-OSL onsdager og fredager. For med avgang klokken 12:05 så rekker man få connections ut fra PRG, om man ikke er villig til å henge der over syv timer til kveldsbølgen av fly til Øst-Europa og Midt-østen begynner.

Å fylle flyene med slike avgangstider tror jeg blir vanskelig, og det kommer de til å lære "the hard way" denne vinteren.

Jeg deler din mistanke om at det sitter en del ruteplanleggere i PRG som mangler kompetansen som trengs for å gjøre jobben sin.

Tidene for neste sommer er heller ikke perfekte, jeg tror man kunne fått flere pax ved å ha nattstopp med morgenavganger fra OSL mandager til lørdager, og heller hatt ettermiddagsavganger rundt 17:30 søndager og onsdager, om man kun skal fly 8x ukentlig.

Last edited:

Jeg deler din mistanke om at det sitter en del ruteplanleggere i PRG som mangler kompetansen som trengs for å gjøre jobben sin.

... eller så kan de jobben godt og sender flyene andre steder hvor de gjør mer nytte for seg og gir bedre inntjening ;)

Back