CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Dette er igjen et godt initiativ fra CPH der de samler regionen og inkluderer sentrale politikere og tegner det store bilde på hvordan CPH skal fremstå i forhold til konkurrentene sine og hvordan de skal nå målene de setter.

Dette er jo for øvrig et viktig initiativ med tanke på hva Check Ind skriver i dag (også henvist i annen tråd, men passer kanskje bedre inn i denne tråden):

På 12 år har Københavns Lufthavn mistet knap 1,5 mio. transferpassagerer. I 2002 skiftede næsten hver anden CPH-passager fly. I 2013 var det under hver fjerde.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=85928#.UtaJdvRDvbM

ingen bilder over utvidelseplaner ?

Næppe. Som der står i post 1 så er der præsentation af projektet 30. Januar.

Hvis man googler "CPH expanding", kommer der et link frem til CPHs hjemmeside:

http://www.cph.dk/om-cph/profil/cph-expanding/

Linket virker dog ikke, når man forsøger at åbne det. Google giver dog en lille smagsprøve:

"Expanding CPH. Københavns Lufthavn skal vokse til næsten dobbelt størrelse. Det gælder både terminaler, antallet af standpladser til fly og resten af ..."

Linket er oprettet for to dage siden, så mon ikke det bliver tilgængeligt i morgen...

Da har de lagt ut litt informasjon og tegninger her: http://www.cph.dk/om-cph/profil/expanding-cph/

Highlights ser ut til å være: Sammenslåing av terminal 2 og 3, togstasjon for høyhastighetstog til Oslo, flere butikker, større grad av skiller mellom ankommende og avreisende passasjerer. "Nye" Kastrup skal kunne håndtere 40 millioner passasjerer årlig. Ut fra tegningene å dømme så blir det doble broer på en del gater.

Dette ser ved første øyekast ca. 100 ganger mer ambisiøst ut enn utbyggingen av OSL.

Ser også ut som om pir B forlenges vesentlig (tverrbanen ryker), Pir C forlenges helt ut til "fjernpark, og det kommer en ny pir for store fly mellom D og Low cost piren

Ser fint ut men hittar ingen tidsplan. När är allt klart för att ta emot 40 miljoner passagerare?

Når man ser på fremtidsplanene til både CPH og ARN, så ser jo de langt mer hårete ut enn OSL sine. På Gardermoen virker det jo som større fly enn B 737 og A 320 sees på som noe brysomt.

15 nye, mulige langruter fra CPH som det jobbes med

VG og Standby.dk melder om at:

København Lufthavn jobber for å lande nye direkteruter til byer som Hong Kong, Bombay, Boston, Colombo, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Johannesburg, Kuala Lumpur, Manila, Mexico City, Nairobi, New Delhi, Sao Paolo, Seattle, Seoul og Vancouver.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10128608

Re: 15 nye langruter fra CPH

VG overdriver jo som vanlig...dette er ruter som CPH jobber med å få på plass, og mest sannsynlig er disse også på plass når ''Expanding CPH'' er ferdig utbygd.... Disse er langt ifra klare til neste flyprogram starter...

Trådtittelen din og overskriften i VG fortjener kanskje et ? på slutten ;)
Dessuten er målet satt for år 2030, så det er vel ikke akkurat noe som kommer til å skje i år og til neste år.

Flere av destinasjonene synes mer å ha preg av "skulle vært fint om vi hadde" enn en realistisk forhåpning om kommer. Nairobi? Uten mye forarbeid i grunnen ser jeg ikke umiddelbart for meg hvilket selskap som skal starte den.

Trådtittelen din og overskriften i VG fortjener kanskje et ? på slutten ;)
Dessuten er målet satt for år 2030, så det er vel ikke akkurat noe som kommer til å skje i år og til neste år.

Det kan du si .... eller kanskje det manglende spørsmålstegnet gjorde deg akkurat så interessert at du klikket deg inn på artikkelen eller tråden. Det ligger - tidvis - en del tanker bak valg av overskrift i avisene.

Men ja, jeg er helt enig med deg!

Det kan du si .... eller kanskje det manglende spørsmålstegnet gjorde deg akkurat så interessert at du klikket deg inn på artikkelen eller tråden. Det ligger - tidvis - en del tanker bak valg av overskrift i avisene.

Men ja, jeg er helt enig med deg!

Tråden klikket jeg meg inn på ja, og videre inn på VG. Nettopp på grunn av overskrifter med manglende ryggdekning går jeg aldri inn på vg og db ellers. Dessverre lever de av mange klikk.

Da er første del av utvidelsen vedtatt og man bruker 250 millioner på å utvide pir C med ytterligere 3 gater og 2900 m2. Itillegg holder man på å renovere gatene C34 og C37

http://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/mere-plads-til-de-lange-rejser/
Københavns Lufthavn investerer nu en kvart milliard i at udbygge Finger C, så både passagererne og de store interkontinentale fly får bedre plads og service

Back