Ahhhh! Endelig hjemme igjen! 2 x Lufthansen i pluss pluss var meget bra. WF leverte også bra på siste flighten.
De som derimot ikke leverte var de sure loungedragene på CPH. Makan til sure kjerringer skal du lete lenge etter! Kan noen bytte dem ut med noen yngre, serviceinnstilte?
Kommer inn og vipper opp gullkortet og får spørsmålet: Har du ikke billlett? Joda, hørt om e-ticket? Går så inn bak til dragene der. Står i kø foran 2 skranker og hører hvordan de 2 gamle dragene sitter og krangler med hverandre og rett og slett svarer kundene frekt. Så kommer det en til og setter seg på andre siden. Jeg går rundt og forklarer mitt ærende. Har innsjekket 2 stk bagasje på andre siden av jorden og trenger et boardingcard og legger til bagasjen i systemet. Fant ikke tag'en og kjerringa ba meg sette meg ned og finne denne og komme tilbake igjen. 3 min senere er jeg tilbake og jeg venter mens hun gjør ferdig ekspederingen hun er i gang med. Når han så er ferdig og går, trer jeg frem og leverer boardingpass og tag, da kommer det løpende en danske som stod som nr 2 i kø på andre siden og brøyter seg frem "da han har ventet lenger i kø enn meg" (det står en i kø på hver skranke på andre siden). "For det er sånn køsystemet er her". Og den dumme kjerringa bak disken gir ham rett. Den forbanna idioten av en danske vil ha byttet sete på sin økonomiklassebillett til London. Og flyet går om 3 timer. Ja, det haster sikkert. Kjerringa trykker masse på data, og ender opp med å fortelle ham at han må spørre i gaten. Når han så er ferdig snur idioten til meg når han går og sier at "ja sånn er det altså" som en slags unnskyldning. Da klarer jeg ikke å holde meg lenger og smeller "idiot" tilbake. Så skulle Hr Dumme Danske lese dette og ikke fikk med seg min kommentar, ja så er du herved informert om at du er en idiot! Kan det passe å hjelpe meg nå, spør jeg syrlig damen bak disken som uten å se opp trykker noe på dataen og gir meg nytt boardingkort.
Hadde det bare vært meg som fikk dårlig behandling var det en ting. Men å drive med triksing i køen, kjefte seg i mellom og svare frekt til kunder hører ingen steds hjemme! SAS må se å få bort disse gamle kjerringene!! Nå har jeg vært innom en haug med lounger på denne turen, og alle har vært ytterst servicevennlige. SAS havner soleklart nederst på listen. Kl 1530 var det forøvrig ikke en eneste norsk avis igjen i Gullstuen.
Jaja. Ble nok en smule irritert, og måtte bare dele med dere.