CPH trafikstatistik

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Københavns Lufthavn har her til morgen offentliggjort trafikstatistikken for november måned. Denne viser en samlet stigning på 6,4%:

Nov:
Int: 1.302.422 +6,8%
Dom: 138.713 +4,0%

Total: 1.441.135 +6,4%

Jan-Nov:
Int: 16.255.513 +8,1%
Dom: 1.488.562 +1,6%

Total: 17.774.075 +7,5%

Dvs. for at bryde 19 mio. grænsen, så kræves der for december måned 1.225.925 pax. Dette svarer til at december måned skal udvise en vækst på 1% i passager antallet - dette burde nok være muligt :)

Endnu ingen tal fra ARN og OSL offentliggjort, men post dem gerne i denne tråd når de foreligger.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Svenske LFV har nu også offentliggjort deres statistik for November.

Arlanda:

Nov:
Int: 846.913 +11%
Dom: 513.492 +7%

Total: 1.360.405 +9,1%

Jan-Nov:

Int: 9.923.543 +10%
Dom: 5.107.408 +3%

Total: 15.030.951 +7%

Det samlede antal pax. for ARN 2004, må således forventes at komme til at ligge på ca. 16.250.000 - ud fra en forventning om 9% vækst i december. Ja der er efterhånden langt op til CPH...;)
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Eh,vi skriver bare 7 desember,tror dere virkelig OSL har klart å få tallene sine for november enda:sarc
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Originally posted by amatør


Eh,vi skriver bare 7 desember,tror dere virkelig OSL har klart å få tallene sine for november enda:sarc
Hvorfor skal det tage så lang tid at tælle disse tal op - de skal vel ikke bruge kugleramme! Tallene er vel for f***** allerede tilgængelige i en database. Har umiddelbart svært ved at se, at det skulle tage mere end 12 timer.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Er bare sånn det er,vi nordmenn er trege når det gjelder det meste.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Neida...vi er ganske hurtige til å syte/klage:D

Men er litt bemerkelsesverdig at man ikke klarer å komme med tallene fra OSL en uke etter månedskifte.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Det er en kjennsgjerning at det tar lengere tid å telle små tall en store tall

Se på Norwegian, de bruker alltid 2-3 dager mer en SAS på å komme med PAX tallene.

eller , nei, det er jo fordi Normenn skal telle :spin:
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Humm, får man fråga varför det är så viktigt för er att ens flygplats har flest passagerare? Bara en undran, själv tycker jag det roligaste är själva planen.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Originally posted by peraARN


Humm, får man fråga varför det är så viktigt för er att ens flygplats har flest passagerare? Bara en undran, själv tycker jag det roligaste är själva planen.

Måske der kunne være en sammenhæng mellem de to ting - trafik avler trafik :)
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

För att statistik är så himla kul - på en viss nivå. Lite töntigt, men det är spännande att följa hur flygtrafiken utvecklas. Sedan är det lite nordisk tvekamp över det hela: prestige i vem som är störst - ARN eller CPH? Dessutom är det ju ekonomiskt viktigt att vara stor/störst.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Arlanda kommer att komma ikapp så småningom. Precis som sist. :spin:
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Er vel ikke det viktigste å være størst i Scandinavia.Personlig tror jeg ikke ARN kommer opp på CPH sitt nivå ettersom CPH ligger mer sentralt i forhold til Nord Europa.Selv så håper jeg at OSL kan komme opp på en 16-17 millioner årlig på sikt.Og da må det jo flere direkteruter til,vi har jo i år sett at nordmenn benytter seg av det når tilbudet er der.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

HeHe Alf - der er langt op, men vær stærk i troen :)

Lige en sammenligning mellem CPH og ARN de seneste 9 år - kan ikke finde statistik for ARN længere tilbage end dette.

2004 (forventede tal):
CPH: 19.100.000
ARN: 16.250.000
CPH Størst - gap 2.850.000

2003:
CPH: 17.714.007
ARN: 15.113.505
CPH Størst - gap 2.600.502

2002:
CPH: 18.272.173
ARN:16.431.207
CPH Størst - gap 1.840.966

2001:
CPH: 18.136.274
ARN: 18.096.590
CPH Størst - gap 39.684

2000:
CPH: 18.119.752
ARN: 18.263.926
ARN Størst - gap 144.171

1999:
CPH: 17.050.629
ARN: 17.128.549
ARN Størst - gap 77.920

1998:
CPH: 16.368.038
ARN: 16.409.737
ARN Størst - gap 41.699

1997:
CPH: 16.623.404
ARN: 14.953.078
CPH Størst - gap 1.670.326

1996:
CPH: 15.740.356
ARN: 13.931.873
CPH Størst - gap 1.808.483

Det skal bemærkes af en af hovedgrundene til at ARN i 1998/1999 kom op på niveau med CPH skyldes den faste forbindelse over Storebælt, der kostede CPH ca. 1 million pax. på indenrigsruterne.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Hade vært kjekt å sett tallene for OSL i samme tabell:)
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Selvsagt kan jeg det...men tenkte det kanskje var en som allerede hadde de aktuelle tallene for hånden. Dessuten kommer jeg ikek inn på din posting for "edit":)
Men ikke noe å snakke om.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

ARN was bigger than CPH in 2001, they had ca 18.5 million passengers.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

ARN was bigger than CPH in 2001, they had ca 18.5 million passengers.

Där har du fel. Siffrorna som tidigare redovisats i den här tråden stämmer. Det är bara att se efter själv på LFVs hemsida.

Inte omöjligt att Arlanda kommer ikapp och går om Kastrup. Framtiden vet ingen hur den ser ut. En sak till: om Bromma flygplats upphör 2011 lär troligtvis en stor del av trafiken överföras till Arlanda som då rimligtvis skulle kunna få omkring 1 miljon passagerare/år extra.
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Ja,og hadde OSL ligget på Hurum hadde det vel vært ca 800000-1 million flere passasjerer der,ettersom Torp da fortsatt hadde vært en småflyplass..
 
Replying to Topic 'CPH trafikstatistik'

Originally posted by amatør


Ja,og hadde OSL ligget på Hurum hadde det vel vært ca 800000-1 million flere passasjerer der,ettersom Torp da fortsatt hadde vært en småflyplass..

Jeg tror ikke Ryanair hadde flydd dit, pluss at Gardermoen nok hadde blitt en "Torp". Og helt nord på østlandet hadde muligens TRD vært et bedre alternativ.
 
Back
Top