CPH december 2006: +1,4%

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Originally posted by Someone

Originally posted by Hurum

Med dagens endrede behov for sikkerhetssjekk og dertil køer, samt køer ved innsjekk pga flere punkt til punkt flyvningre, synes jeg det kan virke som OSL trenger en større sentralterminal/bygning, og ikke bare flere gater.

Det er vel også derfor man snakker om en ny terminal (t2) og ikke bare en finger med gater som vel egentlig man så for seg i 98

OK - har hele tiden trodd en skulle ha noe mer enn bare gater i terminal B.

Originally posted by Bll spotter

Det bliver heller ikke i år at CPH får gavn af Emirates.

http://borsen.dk/nyhed/101725/

Det flyselskapet klarer CPH seg uten. Av naturlige grunner, boikotter jeg Emirates!

OSL er ikke i nærheten av å være så kaotisk som CPH er. En spasertur fra B gatene til C gatene i CPH er nok CPH for meg.

CPH trenger virkelig en større utvidelse snarest

Originally posted by Tommy777

Originally posted by Bll spotter

Det bliver heller ikke i år at CPH får gavn af Emirates.

http://borsen.dk/nyhed/101725/

Det flyselskapet klarer CPH seg uten. Av naturlige grunner, boikotter jeg Emirates!

Det tror jeg ikke ledelsen på CPH er enig med dig i - EK kan være en vigtig medvirkende faktor til at skabe vækst på CPH og jeg ved at de gerne ser at EK kommer ind på DXB-CPH så hurtigt som muligt.

For en uvitende Bergenser, hvilke naturlige grunner er det som gjør at du boikotter EK :question:

Originally posted by LN-AFG

For en uvitende Bergenser, hvilke naturlige grunner er det som gjør at du boikotter EK :question:

Det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide - bare sådan af nysgerrighed...

2006 årsstatistikken for de tre store i Skandinavien foreligger nu og er som følgende:

CPH:

I alt: 20.877.496 +4,5%

Stigning i absolutte tal for hele 2006: 895.624 pax.

OSL:

I alt: 17.672.179 +11,2%

Stigning i absolutte tal for hele 2006: 1.776.031 pax.

ARN:

I alt: 17.537.922 +2,6%

Stigning i absolutte tal for hele 2006: 436.444 pax.

Wohooooooooooooo! Liker ikke å glede meg på andres bekostning, men det var moro at vi gikk forbi ARN! CPH neste;)

Originally posted by MartinL

Wohooooooooooooo! Liker ikke å glede meg på andres bekostning, men det var moro at vi gikk forbi ARN! CPH neste;)

In your dreams :D

Nej blot urealistisk ;)

Det er jeg ikke så sikker på. Det vil ta tid, men husk at det ikke er mange år siden ARN faktisk var større enn CPH. Det var i 2003/4.

Så er jo spørsmålet om hvilken vei megatrender og andre indikatorer peker, men at OSL er på vei opp er det ingen tvil om. Jeg gleder meg!

Back