• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CPH oktober 2006: +2,2%

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Originally posted by JetBlue

Historisk trafikstatistik er ubrugelig som fremskrivningsfaktor - det viser historien med tydelighed...

Dette er ikke helt riktig, interpolering og ekstrapolering er statistiske teknikker, og med regresjonsanalyse kan man anvende mulige kjente forklaringsvariabler. Hvor godt disse stemmer beregnes med korrelasjonskoeffisienter, og der ligger utfordringen.

Problemet her er jo at trafikkutviklingen på en flyplass er avhengig av så uendelig mange faktorer at konklusjonen allikevel blir den samme.

Men det er jo ikke dette som er tilfældet i denne diskution - her snakkes om liniær fremskrivning hvilket jeg anser som ubrugeligt.

Som du selv nævner så er der så mange faktorer som influerer på trafikudviklingen på en lufthavn, at det er så godt som umuligt at ramme det korrekte billede. Fremskrivning baseret på forskellige faktorer kan derfor bruges som en indikator på udviklingen, men at det vil kunne give det sande billede tvivler jeg på...
 
Back
Top