CPH marts 2006: +6,5%

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Af de store i Skandinavien er CPH denne gang først ude med trafiktallene for marts måned.

Overordnet viser tallene en fremgang på 6,5% i forhold til marts 2005.

Fordelingen er som følgende:

Int. rute: 1.414.515 +5,4%
Charter: 97.772 -4,4%
Dom: 161.896 +27,8%

I alt: 1.669.595 +6,5%

Signingen i lokalt afgående pax. var 7,8% Stigningen i transfer pax. var 2,5%

Nedgangen i charter trafikken skal formentlig ses i lyset af mohammed sagen plus at påsken sidste år lå i marts. Eller så har indenrigstrafikken rigtig fået fart med en stor stigning på over 25%.

Samlet set havde jeg dog ventet en lidt højere vækst for marts - specielt set ud fra det faktum at påsken som sagt sidste år lå i marts, hvilket burde give et højere antal business rejsende for marts i år.

Replying to Topic 'CPH marts 2006: +6,5%'

Går vel sikkert noen dager enda før vi kommer med våre tall, men ikke siden kaosdagene når vi åpnet har jeg sett sååå mye fly, sååå mye passasjer og sjelden har jeg måttet holde igjen fly sååå ofte som det vi gjør oppe hos oss nå om dagen

:nor

Ja kommer vi over 10% vekst på Osl i mars, mon tro....?

Originally posted by MartinL

OSL skuffede jo lidt i forrige måned, så vi må se om i er kommet tilbage på rette spor...

Vil lige opdatere med CPH tallene for første kvartal:

Første kvartal 2006:

Int: 4.046.743 +6,3%
Dom: 416.707 +16,7%

Total: 4.463.450 +7,2%

Absolut stigning: 301.202 pax

Originally posted by PP

Originally posted by MartinL

OSL skuffede jo lidt i forrige måned, så vi må se om i er kommet tilbage på rette spor...
...noe sier meg at april-tallene blir dårligere med tanke på streiken dessverre.

Så kom tallene fra ARN og så mangler vi bare OSL...

ARN - marts 2006:

1.509.239 +7,5%

Væksten for ARN og CPH ligger således som i de foregående måneder relativt tæt på hinanden. I absolutte tal er stigningen i marts for de to lufthavne som følgende:

CPH: 101.528
ARN: 105.345

ARN Mars:

International: 983 383 + 10%

Domestic: 525 856 + 4%

Den andra Stockholmsflygplatsen Bromma i Mars:

International: 10 614 - 9 %

Domestic: 136 616 + 29 %

Jeg tror OSL får en prosentvis økning som ligger langt over ARN og CPH for mars måned. Jeg tipper over 15% økning :)

Og dermed fikk jeg rett i mine antakelser...med over 15% økning i mars.

OSL hadde 1.444.371 passasjerer i mars 2006, dette er hele +18.7% flere enn i 2005 eller 227.517 passasjerer.

Utland vokser fremdeles godt med +13.5%, mens innland hadde vekst på utrolige 24.2%. Mars-tallet på 737.618 for innland er forøvrig det høyeste som noensinne er målt på OSL.

Kilde: www.osl.no

Meget flotte tal for OSL må jeg sige - så stor stigning havde jeg ikke regnet med!

Men tilsyneladende har påsken tilsyneladende langt større effekt på flytrafikken i Norgen end DK og SE - ligger indenrigstrafikken mere eller mindre stille i Norge under påskedagene eller hvad?

Originally posted by PP

Meget flotte tal for OSL må jeg sige - så stor stigning havde jeg ikke regnet med!

Men tilsyneladende har påsken tilsyneladende langt større effekt på flytrafikken i Norgen end DK og SE - ligger indenrigstrafikken mere eller mindre stille i Norge under påskedagene eller hvad?

Norge ligger helt stille i påsken. I dag er en av de største reisedagene i Norge. Få jobber neste uke..og dem som gjør det jobbe rnok kun man+tirs. Onsdag er det halv dag og torsdag+fredag+lørdag+søndag+mandag er det stengt. Riktignok er matbutikkene åpne på lørdag.

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Norge ligger helt stille i påsken. I dag er en av de største reisedagene i Norge. Få jobber neste uke..og dem som gjør det jobbe rnok kun man+tirs. Onsdag er det halv dag og torsdag+fredag+lørdag+søndag+mandag er det stengt. Riktignok er matbutikkene åpne på lørdag.

Tænkte nok det hang sådan sammen - herved kommer det sikkert til at smitte af på tallene for april i negativ retning, hvilket formentlig kan være svært at afgøre til den tid da der jo også er noget med en strejke...

I "påskemåneden" mars ifjor hadde OSL 1,2 mill passasjerer og i april i underkant av 1,3 mill, så over 1,4 millioner i mars i år viser en veldig imponerende vekst på OSL!!
:nor

I følge takeoff.dk stod SAS for 90% av veksten på CPH

Imponerende tall for OSL...snart på tide med pir B?

Ja tallene er gode for OSL

PirB er planlagt etc, men noe vedtak på dette foreligger vel ikke...og med norsk byråkrati og effeiktivitet så tvile rjeg på at en vil se oppstarten av PirB før Pir A er totalt sprengt på 22 millioner passasjerer årlig. Hadde ikke blitt overrasket.

Rygge kommer nok først...:wow:

Originally posted by Someone

I følge takeoff.dk stod SAS for 90% av veksten på CPH

Dette er jo lidt en sandhed med modifikationer. Denne beregning kommer ved at CPH i marts måned havde en stigning på 106.185 pax. og SAS DK en stigning på 90.202 pax.

Det lyder således lidt som om at SAS DK mere eller mindre er den eneste operatør der i har oplevet vækst på CPH i marts. En del af forklaringen skal formentlig findes i at det sammenslåede Sterling/Maersk har skåret ned på kapaciteten og derfor har færre pax. end de to selskaber havde tilsammen sidste år. Så hvis dette er tilfældet er der således andre selskaber der har opvejet dette tab - inklusiv SAS DK naturligvis.

Under alle omstændigheder er det dog positivt at SAS DK har pæn vækst og at deres nye Europa koncept med envejs-priser er blevet godt modtaget af kunderne.

Back