CPH: ingen Champis før avgang?

Eirik

Livsnyter
Medlem
CPH: ingen Champis før avgang?

Beklager hvis dette er omtalt før, men;

Var klar over at SK hadde kuttet champisen i biz før avgang på IC, men har siste månedene opplevd det samme med både med TG og SQ ut fra CPH; fått beskjed om at de ikke kan servere alkohol før avgang. Er dette noe nytt/ ev.spesielt for CPH ?
Ikke akkurat verdensproblemer, men ble litt nysgjerrig. :)

Re: CPH: ingen Champis før avgang ?

Det er det tidligere omtalte nye “service konseptet” som onde tunger mener er besparelser – mens andre mener det er nesten forbedringer. ;)

Kjenner ikke til om det er innført spesielle regler for CPH, men jeg tviler sterkt på det.

Er nok heller bare fullstendig idiotiske sparetiltak rettet mot de få som faktisk har vært villig til å betale en skyhøy pris for bedre service og komfort.

I mine øyne er det å ta den største elefant rifla som finnes og fyre løs i benet sitt. Men dette har vi diskutert før :)

Beklager hvis dette er omtalt før, men;

Var klar over at SK hadde kuttet champisen i biz før avgang på IC, men har siste månedene opplevd det samme med både med TG og SQ ut fra CPH; fått beskjed om at de ikke kan servere alkohol før avgang. Er dette noe nytt/ ev.spesielt for CPH ?
Ikke akkurat verdensproblemer, men ble litt nysgjerrig. :)

Det er det tidligere omtalte nye “service konseptet” som onde tunger mener er besparelser – mens andre mener det er nesten forbedringer. ;)

Nå er ikke jeg overbevist om at summen av allt som er galt i denne verden = SAS , jeg tviler på at SAS sine nye "service konsept" har noen som helst innvirkning hos TG eller SQ som trådstarter spør om:rolleyes:

Nå er ikke jeg overbevist om at summen av allt som er galt i denne verden = SAS , jeg tviler på at SAS sine nye "service konsept" har noen som helst innvirkning hos TG eller SQ som trådstarter spør om:rolleyes:

Sorry - saa det naa.. Trist hvis TG og SQ foelger etter da.

På min tur FRA-ICN i first med Asiana så kunne de ikke servere alkohol på bakken. Var noe tollregler ble jeg fortalt. Tror på den, for de sparte ikke på drikken i luften.

Det er noe med at de må betale alkoholavgift på det som serveres på bakken. Lest om at det er derfor en kun kan få champis selv i F på BA fra LHR. Så vil tippe det er for å spare styr med hvilke flasker det er avgift på og ikke.

Det er noe med at de må betale alkoholavgift på det som serveres på bakken. Lest om at det er derfor en kun kan få champis selv i F på BA fra LHR. Så vil tippe det er for å spare styr med hvilke flasker det er avgift på og ikke.

Afgiften er vel i den forbindelse den mindst omkostning. Den ekstra handling af en ekstra toldbelagt flaske, der ikke på pakkes i de plomberede carts, er nok af betydeligt større økonomisk omfang.

Jeg tror nu heller ikke dette problem i praksis er så stort, selvom det ville være rart med et glas mousserende pre-takeoff, men i praksis så klarer de fleste nok de 30 min. der går fra man forlader loungen til flyet er i luften uden alkohol ;)

Dette høres vel litt merkelig ut, for meg bekjent er det ikke noe avgift på øl og vin i Danmark bortsett fra MVA da.

Dette høres vel litt merkelig ut, for meg bekjent er det ikke noe avgift på øl og vin i Danmark bortsett fra MVA da.

Jo er avgifter på begge to: rundt en tier for en flaske vin, og snaue 10 øre for en boks med øl (på øl er det 60kr i avgift per liten "ren" alkohol).

Men som FlyHi er innepå: avgiften i seg selv er uvesentlig, men den ekstra handlingen, byråkratiet og alt styret er dyrt

Re: CPH: ingen Champis før avgang?

Har det samme med QR rundtom; noen steder er det avgifter som gjør det slik, noen steder er det ikke.

I biz har jeg vel fått sjampis på de fleste steder, med unntak av NBO/EBB. Det har ikke vært noe problem på OSL, BKK, SIN og DOH. Husker ikke ARN.

-A

Litt motsatt opplevelse på hjemveien her; før avgang fra Denpasar til Bangkok med TG her på søndag var purser på stadig vandring i midtgangen med champagneflaska for å se om det var noen som trengte påfyll. Og en ønsker jo ikke å være vanskelig, så det ble visst både 3 og muligens 4 runder før avgang. :)

Nei, dette avkreftes. Fikk i hvert fall champis på bakken for to uker siden på LGW. Og det var i C.

Paa bakken i SFO serverte de "kun" Dom i SQ F, jeg spurte om jeg kunne faa Krug istedetfor. De hadde ikke saa veldig lyst til aa gjoere dette pga avgifter, men dersom jeg insisterte, kunne jeg faa Krug. Siden de hadde 2000 aargangen av Dom, lot jeg dem faa poppe Krugen paa cruise ;)

Nei, dette avkreftes. Fikk i hvert fall champis på bakken for to uker siden på LGW. Og det var i C.

Beklager om uklar, men mente å si at de kun tilbyr champis i c og f, ikke gin tonic eller lignende selv om en spør i F.

Jo er avgifter på begge to: rundt en tier for en flaske vin, og snaue 10 øre for en boks med øl (på øl er det 60kr i avgift per liten "ren" alkohol).

Afgift på vin udgør kr 11,01 pr liter, dvs. kr 8,26 på en standard flaske på 75 cl.
0,33l pilsner med en styrke på 4,6% alc. har en afgift på præcis kr. 1,00 (i 2013 er det kr 65,91 pr liter ren alkohol).

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1975521&chk=206519

Hva? Skandale. Da må vi rapportere dem for overtredelse av regelen-som-alle-kjenner-men -ingen-vet-hvor-står. ;)

Back