CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Hva med TAM? Vil ikke de ganske raskt komme inn der VARIG slapp?
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by MartinL

Hva med TAM? Vil ikke de ganske raskt komme inn der VARIG slapp?

Vad jag förstått med TAM så var man kanske på G till ARN, men undrar om dom ännu är intresserade av Skandinavien ,men det är klart då vill man väl flyga från huvudstaden:D
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by ATC

Originally posted by MartinL

Hva med TAM? Vil ikke de ganske raskt komme inn der VARIG slapp?

Vad jag förstått med TAM så var man kanske på G till ARN, men undrar om dom ännu är intresserade av Skandinavien ,men det är klart då vill man väl flyga från huvudstaden:D

DVS OSL??? I følge mange amerikanere er jo hovedstaden i Sverige; Norge :p
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by Someone

Originally posted by ATC

Originally posted by MartinL

Hva med TAM? Vil ikke de ganske raskt komme inn der VARIG slapp?

Vad jag förstått med TAM så var man kanske på G till ARN, men undrar om dom ännu är intresserade av Skandinavien ,men det är klart då vill man väl flyga från huvudstaden:D

DVS OSL??? I følge mange amerikanere er jo hovedstaden i Sverige; Norge :p

Exakt !! Riktigt roligt är det när amerikanerna öser beröm över vilka fantastiskt vackra fjordar vi har i Sverige :p
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by TheDane

For at komme lidt mere tilbage til emnet. Nogle "pålidelige rygter" eller spådomme omkring hvilke langruter der er på vej til CPH. CPH lufthavn nævner både at det er nuværende operatører der forventes udvide og nye der er på vej. Nogle allerede fra sommerprogrammet næste år.

Mine bud er bl.a.:

Meget sikker på:
SAS - Hong Kong
Emirates - Dubai

Usikker på:
Air Canada - Toronto

Meget usikker på:
Shanghai Airlines - Guangzhou/Shanghai
United Airlines - San Fransisco
SAS - Rio/Sao Paulo

Hej TheDane - fornuftig liste. Det passer meget godt med de rygter som går rundt.

SK til Hong Kong forventer jeg vil ske såfremt de tager de mange gange nævnte AC maskiner.

EK til DXB sker helt sikkert i 2007 - det er kun et spørgsmål om hvornår på året den startes op.

AC til YYZ - rygtet om Air Canada er blevet lidt "koldt" på det seneste. Så ved ikke helt hvad der sker og jeg tvivler nu på en tilbagekomst i 2007.

Shanghai Airlines - det rygter er tilsyneladende iskoldt! Men andet er i gang på kina fronten.

UA til SFO: Har jeg ikke selv hørt om - hvor har du hørt det? Tvivler på at SK vil tillade UA at gå ind på denne rute og jeg tvivler også på det er noget UA selv er intereseret i.

SK til GIG/GRU ser jeg som usandsynligt. Selv som medlen af *A og SK codeshare havde VARIG ikke de store volumer til Brasilien. Denne rute levede i høj grad pga. fragt.

Derudover vil det ikke komme bag på mig (som tidligere nævnt) hvis DL går ind på JFK-CPH allerede fra sommeren 2007.

Et andet rygte er at US Airways kigge på PHL-CPH i tillæg til PHL-ARN.

I alt i alt er der jo altid mange rygter - nogle fra mere pålidelige kilder end andre. Vi må vente og se hvor mange af dem som bliver en realitet.
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by ATC

Originally posted by MartinL

Hva med TAM? Vil ikke de ganske raskt komme inn der VARIG slapp?

Vad jag förstått med TAM så var man kanske på G till ARN, men undrar om dom ännu är intresserade av Skandinavien ,men det är klart då vill man väl flyga från huvudstaden:D

Har hørt om TAM og ARN - tvivler dog på at der for nuværende i Skandinavien er grundlag for en rute til Brasilien. Specielt ikke for et selskab som ikke er medlem af *A. Som nævnt ovenstående så havde VARIG ikke specielt store volumer fra CPH.

Hvis det endelige skal være ser jeg også hellere VARIG tilbage på CPH - men det er næppe sandsynligt langt frem i tiden hvis nogensinde...

PS: Er det forresten ikke forunderligt at en skandinavisk provinsby som København trods alt har den største international lufthavn :) Det tvivler jeg på at man bryder sig om oppe i hovedstaden Stockholm :colgate::cool:
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by PP

Originally posted by TheDane

For at komme lidt mere tilbage til emnet. Nogle "pålidelige rygter" eller spådomme omkring hvilke langruter der er på vej til CPH. CPH lufthavn nævner både at det er nuværende operatører der forventes udvide og nye der er på vej. Nogle allerede fra sommerprogrammet næste år.

Mine bud er bl.a.:

Meget sikker på:
SAS - Hong Kong
Emirates - Dubai

Usikker på:
Air Canada - Toronto

Meget usikker på:
Shanghai Airlines - Guangzhou/Shanghai
United Airlines - San Fransisco
SAS - Rio/Sao Paulo

Hej TheDane - fornuftig liste. Det passer meget godt med de rygter som går rundt.

SK til Hong Kong forventer jeg vil ske såfremt de tager de mange gange nævnte AC maskiner.

EK til DXB sker helt sikkert i 2007 - det er kun et spørgsmål om hvornår på året den startes op.

AC til YYZ - rygtet om Air Canada er blevet lidt "koldt" på det seneste. Så ved ikke helt hvad der sker og jeg tvivler nu på en tilbagekomst i 2007.

Shanghai Airlines - det rygter er tilsyneladende iskoldt! Men andet er i gang på kina fronten.

UA til SFO: Har jeg ikke selv hørt om - hvor har du hørt det? Tvivler på at SK vil tillade UA at gå ind på denne rute og jeg tvivler også på det er noget UA selv er intereseret i.

SK til GIG/GRU ser jeg som usandsynligt. Selv som medlen af *A og SK codeshare havde VARIG ikke de store volumer til Brasilien. Denne rute levede i høj grad pga. fragt.

Derudover vil det ikke komme bag på mig (som tidligere nævnt) hvis DL går ind på JFK-CPH allerede fra sommeren 2007.

Et andet rygte er at US Airways kigge på PHL-CPH i tillæg til PHL-ARN.

I alt i alt er der jo altid mange rygter - nogle fra mere pålidelige kilder end andre. Vi må vente og se hvor mange af dem som bliver en realitet.

UA og SFO rygtet er godt nok lidt gammelt. Men ved med sikkerhed at UA længe for nogen tid tilbage kiggede på denne rute. Men blev holdt hen af SAS som selv ville starte og så efterfølgende pga 11 sep. annullerede og igen bagefter holdt UA hen med at de snart ville starte.

Men hensyn til GIG/GRU er dette mere et gæt. Men ved fra kilder i SAS at SAS faktisk regnede en del på denne rute, lige efter VARIG's krak.
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by TheDane


Men hensyn til GIG/GRU er dette mere et gæt. Men ved fra kilder i SAS at SAS faktisk regnede en del på denne rute, lige efter VARIG's krak.

Det er jo langt fra å regne på en rute til å vedta en. Det er sikkert haugevis med ruter SAS har regnet på.,...
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by Someone

Originally posted by TheDane


Men hensyn til GIG/GRU er dette mere et gæt. Men ved fra kilder i SAS at SAS faktisk regnede en del på denne rute, lige efter VARIG's krak.

Det er jo langt fra å regne på en rute til å vedta en. Det er sikkert haugevis med ruter SAS har regnet på.,...

Hvis du havde brugt bare lidt tid på at læse hvad jeg faktisk skriver, så ville det være fint.

Det er følgende:

I første indlæg - GIG/GRU nævnes som ruter jeg er MEGET USIKKER PÅ!

I andet indlæg - tilføjer jeg at GIG/GRU er MERE ET GÆT!

...............og ja jeg er ikke dum naturligvis regner SAS på flere ruter end de nogensiden kommer til at flyve. Ellers var der jo ingen grund til at regne på dem, vel?!?!
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Var ment som enn litt spøkeful kommentar fra min side;)
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by PP
PS: Er det forresten ikke forunderligt at en skandinavisk provinsby som København trods alt har den største international lufthavn :) Det tvivler jeg på at man bryder sig om oppe i hovedstaden Stockholm :colgate::cool:

Politik min vän...
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by Alf

Originally posted by PP
PS: Er det forresten ikke forunderligt at en skandinavisk provinsby som København trods alt har den største international lufthavn :) Det tvivler jeg på at man bryder sig om oppe i hovedstaden Stockholm :colgate::cool:

Politik min vän...

Nej realiteter min ven - som du aldrig kommer til forstå...
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by TheDane

UA og SFO rygtet er godt nok lidt gammelt. Men ved med sikkerhed at UA længe for nogen tid tilbage kiggede på denne rute. Men blev holdt hen af SAS som selv ville starte og så efterfølgende pga 11 sep. annullerede og igen bagefter holdt UA hen med at de snart ville starte.

Alting er som det plejer at være - SAS blokere da de er bange for miste egen trafik - sammme historie kan nævnes med Air Canada og US Airways.

Denne holdning fra SAS' undre mig nu lidt må jeg tilstå, da det også burde være i deres interesse at få øgede trafikvolumner gennem deres største hub. Specielt når det sker med alliancepartnere som vil genere trafik fra/til CPH på SAS' linjenet...
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Første nye rute ser ud til at være tæt på.

Chef for airlines relations Corinna Lundbæk Pedersen udtaler i dag følgende til børsen:

"Inden for fire-seks uger regner vi med at indgå en aftale om en ny interkontinental rute fra København. I 2007 og 2008 kommer der yderligere tre-fem nye langdistanceruter til, vurderer hun."

Mine bedste bud er et af følgende:

SK: CPH-HKG
US: CPH-PHL
AC: CPH-YYZ

Har ikke taget Emirates med, da CPH så vidt jeg ved allerede har indgået aftale om denne rute.
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

CPH har jo allerede fået 2 nye ruter Split og Burgas :cheers: :love
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by Jan

CPH har jo allerede fået 2 nye ruter Split og Burgas :cheers: :love

Det tæller ikke rigtig så meget i det store billede... Nej interkontinentale destinationer er det vi vil ha' :cool:
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by PP

Første nye rute ser ud til at være tæt på.

Chef for airlines relations Corinna Lundbæk Pedersen udtaler i dag følgende til børsen:

"Inden for fire-seks uger regner vi med at indgå en aftale om en ny interkontinental rute fra København. I 2007 og 2008 kommer der yderligere tre-fem nye langdistanceruter til, vurderer hun."

Mine bedste bud er et af følgende:

SK: CPH-HKG
US: CPH-PHL
AC: CPH-YYZ

Har ikke taget Emirates med, da CPH så vidt jeg ved allerede har indgået aftale om denne rute.

Har prøvet at undersøge sagen lidt nærmere hos et par gode kilder - er dog ikke kommet så meget tættere på et bud. Men det skulle ikke være Emirates ruten til DXB, da denne tilsyneladende er confirmed for 2007

Derudover skulle der være noget i gang omkring en destination der ligger lidt sydligere end Dubai...
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Nairobi? Addis Abbeba? Cape Town? Johannesburg?
 
Re: CPH gør status efter Routes konferencen i Dubai

Originally posted by LCH

Nairobi? Addis Abbeba? Cape Town? Johannesburg?

Jeg kan ikke komme det nærmere - men det er absolut gode bud ;)
 
Back
Top