CPH - et par spørsmål

Edricson

ScanFlyer Blue
CPH - et par spørsmål

Her kommer et par spørsmål om transfer på Kastrup, men ikke om transfertid (slå gjerne sammen med andre tråder som passer).

Jeg har 3t 30 min på Kastrup med gjennomgående billett, men jeg bytter fra SK til LX i CPH. Her er et par spørsmål.

Jeg regner med at jeg ikke får noe boarding pass for LX-flyvningen, det er iallefall min erfaring tidligere med SK-LX transfer. Det går heller ikke an å sjekke inn hos LX når reisen starter med SK, så jeg skulle gjerne prøve å få boarding pass litt tidligere enn på gaten. Ser at det er Novia som handler LX på CPH og ikke SGH. Det finnes jo serviceskranker til SGH airside i CPH, men husker ikke om Novia har sånne også? Noen som vet?

Evt kan 3t 30min uten loungetilgang bli litt kjedelig, så jeg har tenkt å kanskje dra på en liten tur. Det frister med å besøke bokhandelen på humanistisk fakultet ved KU, som ligger rett ved t-bane-stasjonen Islands Brygge, men jeg ser at det er linjebytte fra lufthavnen og litt usikker hvor lenge det tar. Noen som vet om jeg rekker det eller er det for kort tid (spesielt hvis jeg ikke får ombordstigningskortet på forhånd)?

Takk for svar!

Re: CPH - et par spørsmål

Sist gang jeg hadde tilsvarende transfer, var jeg innom transfer senteret hvor Novia hadde Swiss skranker åpne som enkelt gav meg nytt boardingkort. Så det er problemfritt.

Skulle jeg reist inn til byen, hadde jeg tatt metroen inn til byen, tatt en tur på www.cafesorgenfri.dk for noen høye smørbrød, og kanskje bare en rask taxi tilbake hvis tiden er knapp.

God tur!

BF:fly

Metroen, begge linjer, går hvert 2-4 minutt, så linjebytte i seg selv er uproblematisk. Dog, vet ikke helt om tiden egentlig strekker til for en bytur.

Novia har transferskranke ved siden av SAS. Null problem.

Linjebytte på metroen er ikke noget problem. Skift på Christianshavn Station og Island Brygge tager kun få minutter at komme til.

Fra CPH til Islands Brygge med Metro tager det vel max 20 min pr. vej inkl. togskifte - så burde ikke være noget problem.

Alternativt er det muligt at betale for adgang til lounge. Den nye CPH Apartment Lounge kan man købe sig ind i. Mener også at både Novair og Servisair Lounger sælger adgang for omkring kr. 150,-

Takker for alle svar! Det å kjøpe loungetilgang høres også litt fristende ut. Vanligvis reiser jeg via CPH med ungen, og da bruker vi lekesonen som lounge, da det er folketomt og mye sitteplass der, men ikke denne gang :D

Back