Originally posted by RolfL
Stämmer bra, vill minnas at CP Air blev Canadian cirka 1987 och att Canadian fortsatt flög med CP som designator. Frågan kvarstår, kan inte minnas att jag sett Canadian på CPH, det skall eventuellt ha varit en frekvens på lördagarna men kan inte hitta några foton !
Problemet er nok at 1990/91 er en god del år før spotterne begynte å legge ut sine daglige observasjoner på internett. Det er fortsatt altfor få som driver systematisk innscanning for å dele slikt.Originally posted by dc-8-63
Jeg er enig i at CP68/69 tilsier CP metall, men det er rart at vi ikke finner noen bilder....med et aktivt spottermiljoe bringe bilder av slike sjeldne fugler....
Originally posted by OJB
Jeg har bilde av CP DC-8-63 og DC-10-30 i denne perioden på CPH. Jeg kan ikke si for sikkert om det var rute eller charter , men avbildet på slides har jeg flere av. 10ern med Canadian titler og CP farger.
Skal gjerne scanne og legge ut her , men det blir senere. Det tar litt tid å sjekke mine stabler av slidesbokser.
Og i overgangen fra 60- til 70-tallet var de orange DC-8-50 e.l. også å se som chartere på FBU/ENFBOriginally posted by sk931
Originally posted by OJB
Jeg har bilde av CP DC-8-63 og DC-10-30 i denne perioden på CPH. Jeg kan ikke si for sikkert om det var rute eller charter , men avbildet på slides har jeg flere av. 10ern med Canadian titler og CP farger.
Skal gjerne scanne og legge ut her , men det blir senere. Det tar litt tid å sjekke mine stabler av slidesbokser.
I de første af min SAS år i CPh i begyndelsen af 1970èrne var der fast besøg et par gange om året af CP AIR med den karakteristiske bemaling i Orange og Gul...
Det var som charters at disse prægtige DC8-63ère kom til CPH...Typisk med
dansk-canadiere
---
Hilsen
Ole
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.