• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Corsair sin første 747-400...

LN-OSS

ScanFlyer Silver
Corsair sin første 747-400...

Hey folkens :)

De første bildene er her ja....... blått blått og blått..... Terningen får vente litt til ..

Sjå her

Re: Corsair sin første 747-400...

Skrekk og gru .... men halen er annerledes iallefall.
Noe for Blaafuglen vaar ... ???? :hi2

Oi, oi..., the dice are still swirling! (Iallefall til de fjerner maskeringen:) ).

Nei - nei - nei! Ikke noe for Blaafuglen. TUI-fargene var greie de, slik de var til å begynne med. Men nå har de blitt flikka så mye på (spesielt teksten) at det er bare stygt. Og så med den teite walkover-bølgen på halen blir det bare enda værre.

Her er det noen branding-folk som har gått fullstendig amokk og ruinert den opprinnelige planen som var felles design over hele linja, noe jeg synes måtte ha fungert vesentlig bedre.

Èn variant av TUI-fargene som jeg synes virkelig er nais, er den man finner på D-AHLR (Hapag-Lloyd 738).

Tar frem terningen og sager den pent i to, midt over ener-prikken. :smokin

Hadde vi hatt en "minusterning" ville den ha fått en klar 6`er.... Grøss...:( :( :(

Braniffs orange 747SP ble jo kalt Big Orange, da må vel denne hete Big Blue? Men, jeg er enig med de andre her. Dette blir ikke pent. Blåfargen er i og for seg fin, men kombindert med de røde oversized titlene i stygg font (ser ut som Windows' Comic) og den gamle halen til Corsair som ikke passer med resten blir dette bare stygt. Terningkast: 1

Big Orange var jo en klassiker...en klar 6`er...

Big Blue er forresten et registrert varemerke, sportsklær.

Da kan de jo bruke; Ugly Blue!!!

Dette er, som alle andre fly jeg har sett i TUI-farger, helt grusomt å se på. Og når flyet i tillegg er så stort som det er blir det hele bare voldsomt stygt, terningkast 1.

Back