Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Asiana låner $1,4 milliarder av to koreanske statsstøttede banker

https://www.flightglobal.com/airlin...loans-from-state-banks-reports/138011.article

South Korea’s Asiana Airlines has received additional loans from two state banks as it grapples with the coronavirus crisis, according to media reports.

The Korea Development Bank (KDB) and the Export-Import Bank of Korea will inject W1.7 trillion ($1.4 billion) into South Korea’s second-largest carrier, Yonhap and Reuters reported on Tuesday.
 
Aviointeriors har kommet med ett konsept for å skape sosial distansering inne i ett fly.. Tipper det ikke blir lett for vindusetene å evakuere fort eller komme seg på do

Dette hindrer evakuering og vil isåfall ikke kunne bli godkjent. Men selvfølgelig kan man øke seteavstanden ....
 
Bli noe slikt fremtiden der man fremdeles kan klemme inn masse folk samtidig som man ivaretar smittevern?

19915822.jpg


Kilde: https://www.nettavisen.no/nyheter/kan-dette-bli-framtidens-flyreiser-etter-korona/3423957480.html
 
Hva skjer egentlig med flyvninge til Norwegian når OSM Aviation er konkurs?
Mulig det står noe sted her, men fant ikke noe info.
Spania flyvninger for eksempel. Hva skjer der fremover?
 
https://e24.no/naeringsliv/i/MRr4Lo/ryanair-sjefen-vil-ha-betalt-for-aa-fly-med-tomme-midtseter-en-idiotisk-ide
Når flytrafikken skal begynne å ta seg opp igjen, kan det bli aktuelt å innføre forbud mot å fylle seteradene for å gi nok avstand mellom passasjerene, ifølge den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA.

Flyselskapene United, Delta og American har allerede innført praksisen, skriver Bloomberg.

En som ikke vil rette seg etter smitteverntiltaket er irske Ryanair. Administrerende direktør Michael O’Leary sier til Financial Times at et tomt midtsete ikke blir aktuelt.

– Vi kan ikke tjene penger på 66 prosent fulle kabiner. Selv om du gjør det, gir ikke midtsetet noen sosial distansering. Det er en slags idiotisk idé som ikke oppnår noe uansett, sier han til avisen.
 
Hva skjer egentlig med flyvninge til Norwegian når OSM Aviation er konkurs?
Mulig det står noe sted her, men fant ikke noe info.
Spania flyvninger for eksempel. Hva skjer der fremover?

Blander du nå? Jeg finner ikke noe sted at OSM Aviation er konkurs, bare at Norwegian har sagt opp kontrakten?
 
Selv Lufthansa vil ha statlig støtte:
Det tyske flyselskapet Lufthansa er i forhandlinger om statlig støtte. I en pressemelding skriver Lufthansa at de ikke kan overleve koronakrisen på gene hånd.
https://www.nrk.no/nyheter/lufthansa-1.12270642

Nå er det vel ikke klart hva slags form for støtte det er snakk om, men det at selv Europas mektigste går ut og sier at de må ha hjelp, bør jo sende en del signaler om at tilnærmet alle må ha hjelp på sikt.
 
Da bør i så fall Staten betale for de tomme setene

Ellers er det jo lite som tyder på at smitte på fly er noe stort problem her i landet nå.
 
Da bør i så fall Staten betale for de tomme setene

Ellers er det jo lite som tyder på at smitte på fly er noe stort problem her i landet nå.


Eller de kunne leid inn et fly. Vent litt, dette var visst forsvaret som burde gjort. 900 rekrutter til madlaleiren og et minimum av flygninger til SVG. Blir fort fullt da
 
En liten gladnyhet i disse coronatider.

https://worldairlinenews.com/category/cargologicair/


CargoLogicAir has made this announcement:

We confirm that CargoLogicAir Limited, which operates from London Stansted Airport, has had its Operating Licence and Air Operator Certificate suspension lifted in order to provide cargo flights using two Boeing 747 aircraft on contracts to provide medical supplies.

A spokesperson for the UK Civil Aviation Authority, said:

“We can confirm that CargoLogicAir Limited, which operates from London Stansted Airport, has had its Operating Licence and Air Operator Certificate suspension lifted in order for them to provide cargo flights using two Boeing 747 aircraft on contracts to provide medical supplies.

The license initially was suspended on February 27, 2020 for three months at the request of our company.
 
Back
Top