Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

WF fjerner kravet fra mandag 18 okt. Dette gjelder innenriks og intra-skandinavia. Setter en øl på at dette gjelder SK og DY også....

Flott at mundbindkravet forsvinner. Jeg tipper DY blir neste og SAS sist...

Skulle tippet WF. Ble annonsert på Facebook akkurat nå. Kravet fjernes fra mandag 18. oktober.

Edit: Gjelder innen Skandinavia. Fortsatt krav om munnbind til Alicante, Færøyene, Aberdeen og London.

Blir litt spesielt da pax ombord på flyr må ta på munnbind når de går inn i terminalen på Oslo lufthavn, som fortsatt har påbud enda.

Litt spesielt uttalelse fra Jørn Erik Barman-Jenssen i Flyr … :D
Men ja, blir godt å slippe maska.

Kilde: nrk.no

Attachments

• 89D366BC-D147-4B1F-A6B2-F2A1C1DDEB7B.jpeg
    89D366BC-D147-4B1F-A6B2-F2A1C1DDEB7B.jpeg
    369.6 KB · Views: 854
Da ser det bare dumt ut at Ullensaker kommune tviholder på påbudet på OSL, som vel da eneste sted i Norge man trenger maske

Det er vel lenge siden da har vært såpass trøkk på taxfree ankomst etter midnatt på OSL?

548ee7097f7b7b70971260ee5a69e8d9.jpg

Var greit med aktivitet den timen der ja, men mye PAX som sikkert handler på polet da det var noenlunde rolige tilstander.

Da ser det bare dumt ut at Ullensaker kommune tviholder på påbudet på OSL, som vel da eneste sted i Norge man trenger maske

Var på OSL i dag. Veldig mange uten munnbind allerede, og SAS måtte gi munnbind til en del passasjerer som ikke hadde med seg ved ombordstigning. Så det er tydelig at det ikke håndheves veldig strengt. OSL er jo særdeles romslig om dagen, så jeg kan ikke fatte at de fortsatt krever munnbind.

Jeg følger selvfølgelig alle regler selv, og hadde det på meg hele tiden i terminalen.

Flere passasjerer for all de 4 store norske flyplassen i uke 41. BGO/SVG/TRD nyter vel godt av høstferien, mens på OSL så begynner de forretningsreisende komme tilbake så selv om utenriks en svakt ned, var det en bra økning på innenriks nå som høstferien var over.

Avinor: -32% opp 3pp fra uken før. Utenriks er svakt ned, pga OSL, mens innenriks øker solid fra -17% til -14%

OSL: Opp fra -41% til -39%. Utenriks faller, mens innenriks er nå opp på -19%

BGO: 2% flere innenriks passasjerer enn i 2019

Starter serveringen igjen også?
Interessant nok hadde WF servering/salg både på stor Dash og mini-dash, også på det eg antek er FOT-rute (ANX). Kan ikkje hugse det frå før. Det gjorde dei både før og etter forbodet fall.

Back