Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Jeg regner med at Torp får sin del av redningspakkene for å klare løpende utgifter, men hva vil skje når krisen er over og støtten borte? Prognosene fra flyselskapene varsler stor nedgang i trafikken og kanskje en normalisering først opp mot 2022. Skulle tro at de fleste selskapene som overlever, da vil konsentrere seg om Osl her på østlandet.
 
Ser at SAS spesifiserer at det må være ansiktsmaske og at f.eks. en buff eller lignende ikke vil bli godtatt. Det kan nok skape problemer for mange, og de legger seg på en mye strengere linje enn f.eks. Lufthansa. Det er neppe så smart.
 
Ser at SAS spesifiserer at det må være ansiktsmaske og at f.eks. en buff eller lignende ikke vil bli godtatt. Det kan nok skape problemer for mange, og de legger seg på en mye strengere linje enn f.eks. Lufthansa. Det er neppe så smart.

Mange eksperter i disse dager, men har sett flere som sier at skjerf o.l. ikke bør brukes.

Kolmos fraråder bruk av tøymasker som han mener ikke har noen dokumentert effekt og i verste fall kan gjøre deg mer utsatt for smitte.

https://insideflyer.no/munnbind-pa-flyreisen-er-ikke-losningen-koronaviruset/
 
Jeg skal ikke leke ekspert men stusser litt over at dette innføres på norsk innenriks nå. Selv ville jeg garantert fått store problemer med å få på meg og bruke en slik maske. Og jeg tenker litt hvor «møkkete» man ofte er på fingrene på en flyplass; kan det ikke da bli utfordrende å skulle feste noe man aldri har brukt før riktig? Og ser jo alle på TV som stadig må opp i ansiktet med hendene for å rette på den.
Jeg ville trodd at færre folk på flyene og ledige midtseter ville vært bedre, men jeg er ikke epidemiologi.;)
 
Jeg har brukt maske på fly til og fra siden Asiatur i januar, og selv om det kan bli litt varmt og tett er det ikke noe problem, blir fort en vane. En liten antibac i lomma i tillegg så er en safe.
 
Litauen har gjenåpnet flyplassene sine, dog er det jo fortsatt karanteneregler der, så er kun for de som planlegger lengre opphold
 
Munnbind bør jo utleveres på flyselskapet, er vel kun nettbutikker som har overprisa munnbind nå.

Medisinske munnbind koster jo enda mer.
 
Munnbind bør jo utleveres på flyselskapet, er vel kun nettbutikker som har overprisa munnbind nå.

Medisinske munnbind koster jo enda mer.

Slik jeg tolker intervjuer med Sas og Norwegian vil de ha noen munnbind i bakhånd, men vil ikke si det høyt/ at folk baserer seg på det.
 
Jeg tipper at alle reiser seg og står tett i tett i midtgangen uansett om flyet er fullt eller ikke, i det setebeltet skiltet skrues av uansett. (Noen må jo bare leke politi og komme i pressen...)
Første flytur "i disse koronta-tider" denne uken, og basert på N=2 så har du helt rett.
 
EYC9sp0UMAMFIU-
 
Her må jeg berømme SAS for å ta seg tid til å utarbeide nye regler og rutiner og raskt få satt de ut i livet slik reisende kan kjenne seg trygge ombord og våger seg ut å reise. At kanskje ikke alle de nye rutinene har så voldsom effekt hva angår begrensning av smittespredning, er i og for seg litt underordnet. Dette handler mer om `crowd control`og berolige folk til å forsøke å fortsette livet litt som før.
 
Med dagens avklaringer eller rettere sagt uavklaringer, så kan man kanskje få et signal om hvor det vil gå eller ikke gå fly fra Norge i sommer.

- Svalbard: karantenebestemmelsene forsvinner 1 juni
- Innreiseforbud og karantene bestemmelser for reiser inn til Norge varer i utgangspunktet til 20 august
- Innen 15 juni skal det besluttes om det vil komme unntak for reiser innen Norden, så mulig det åpner får
- Innen 20 juli skal det vurderes å åpnes opp for unntak til/fra enkelte europeiske land


Så utgangspunktet er det stengt til skolestart, men det er ikke helt utelukket enkelte åpninger på slutten
 
ja, dette blir spennende tider, årets familieferie med barn og barnebarn var planlagt til Fuengirola ( som vanlig)
SK skal/ skulle ta oss ned til AGP 24 juli med retur 7 august, havner i et vakum akkurat nå ser jeg :)
Det er fortsatt håp i hengende snøre, selv om snøret blir tynnere og tynnere
 
Back
Top